Odpoveď na otázku v titulku by zabrala niekoľko stĺpčekov, a aj tak by nebola istota, že to na slovenskom trhu zafunguje. Počet predaných e-kníh rastie, no stále je to boj.

A nielen na Slovensku. Ľudia sú predsa len konzervatívni, držia sa papierovej verzie a klasické knihy im voňajú viac. Preto musia predajcovia e-kníh vymýšľať rôzne akcie a bonusy, ako čitateľov presvedčiť, že e-knihy sa oplatia, zaberú menej miesta a sú lacnejšie.

E-kniha zadarmo k novej čítačke je už klasika. Amazon začal v máji a júni pribaľovať ku Kindlu 6 rôzne darčeky. Napríklad pre dámy depilátor, pre pánov holiaci strojček.

V Taliansku sa Amazon spojil s kníhkupeckou sieťou Giunti al Punto, ktorá vlastní 170 obchodov po celej krajine. Počas leta bude predávať Kindle za 59 €, k tomu dostane zákazník päť e-kníh zadarmo podľa vlastného výberu. Vznikne aj špeciálna stránka na spoločný predaj papierových i elektronických kníh. Takýto biznis model funguje už v USA aj v Británii.

U nás prináša Wooky zatiaľ najmä cenové zvýhodnenia. Hit týždňa za 2,90 €, výhodné komplety, e-knihy za 1,90 € v MHD s wifi, špeciálne akcie so zľavami až 90%, čo už je naozaj zlomok ceny papierovej knihy. Funguje to, no chcelo by to ešte čosi viac. A Wooky už má v talóne pripravené nové prekvapenia.