Ako v každej podnikateľskej sfére, i v literárnom svete je potrebné starať sa o svojich zákazníkov. Kníhkupectvá a vydavateľstvá preto na svojich weboch ponúkajú bezplatné poštovné, vybrané tituly v online verzii na  stiahnutie zadarmo, množstvové zľavy či rôzne projekty. A  práve tie sú najzaujímavejšie.

Portál mamtalent.sk chce podporiť literárne talenty. Za takmer dva roky v rámci rovnomennej edície vyšli dve desiatky kníh, ktorých kvalita bola diskutabilná. Pozitívom celého projektu je však to, že podnietil obyčajných ľudí k písaniu. Všetci vieme, že z projektu ťažilo najmä vydavateľstvo, no keďže autori mali tiež pocit zadosťučinenia, funkcia bola splnená. Na základe podobného projektu vyšli aj Poviedky o nevere (autori posielali tematické poviedky na rovnomenný web) či neskôr Krimi poviedky.

Inovatívnosťou a kreatívnosťou ma oslovil stále aktuálny projekt Knihobežník. Princíp spočíva v  rozmiestnení 3500  kníh na rôznych miestach Slovenska. Čitatelia si ich môžu podľa mapky na webe vyzdvihnúť, prečítať a opäť umiestniť na iné miesto. Knihy tak putujú od čitateľa k čitateľovi a píšu svoj vlastný životný príbeh.

Stránka Knihozrut.sk zase obsahuje veľké množstvo video materiálu, ktorý zachytáva udeľovanie cien Panta Rhei Awards (keďže ide o  web tohto kníhkupectva) či záznamy z  rôznych čítačiek. Ďalej tu nájdeme rozhovory, audio ukážky z  kníh, kalendár literárnych akcií či „literárny horoskop“, ktorý vám podá literárnu charakteristiku každého znamenia zverokruhu.

Čím kreatívnejšia kampaň, tým vyšší záujem čitateľov a  tým viac predaných kníh. Predajcovia musia bojovať o čitateľov a my čitatelia sa môžeme tešiť, čo všetko pre nás vymyslia. :-)