Prvú čítačku elektronických kníh som si kúpil po obhajobe dizertačnej práce. Za odmenu a zo zvedavosti. Pamätám si dodnes na argumenty pre a proti. Jedna z vecí, ktorá ma mátala asi najviac, bola nezameniteľná vôňa papierovej knihy. Elektronický papier nevonia, číta sa však z neho veľmi dobre, a tak som časom tento čítačkový „hendikep“ pustil z hlavy. Navyše, pre človeka, ktorý sa (polo)profesionálne venuje literatúre, je toto zariadenie na nezaplatenie. Vydavateľ alebo autor vám môžu poslať už zalomenú knihu ešte pred zadaním do tlače. Máte ju tak skôr, ako ju v tlačiarni vytlačia, a tak máte časový predstih na napísanie recenzie, prípadne, ak nájdete chybu, môžete upozorniť vydavateľa, prekladateľa či autora. Okrem toho som čoskoro prišiel na to, že nie je až také ťažké získať elektronické verzie kníh, ktoré sú v papierovej podobe beznádejne vypredané.

Jedným z mojich posledných elektronických nákupov bola víťazná kniha Anasoft litera 2012 V mene otca od Ballu, a to bola chyba. Až pri nej som si totiž uvedomil ďalšiu nevýhodu elektronických kníh. Nedá sa do nich získať autogram autora, nedajú sa podpísať, venovať či darovať. Tieto nemalé nepríjemnosti sú však vyvážené tým, že e-knihy sa dajú kúpiť a stiahnuť kdekoľvek na svete. Avšak pri najbližšej kúpe knihy slovenského autora, ak budem doma na Slovensku, určite zájdem do kníhkupectva a kúpim si papierovú.

Možno sa však aj podpisovanie elektronických kníh časom vyrieši tak, ako sa vyriešila absencia ich vône. Nedávno som totiž narazil na článok o parfume s vôňou nových kníh. Na internete ho naozaj ponúka jedna americká spoločnosť za tridsať dolárov. V reklamnom texte uverejnenom na ich stránke http://smellofbooks.com/aromas/new-book-smell/ sa dočítame, že tento sprej v čitateľoch elektronických kníh vyvoláva dávno stratené spomienky na malé, miestne kníhkupectvá. Už nepíšu o tom, že pravdepodobne zaniknuté. Ešteže knihy voňajú na celom svete rovnako.