„Ľuďom je jedno, čo čítajú. Hlavne,

že je to lacné,“ povedal mi kolega podnikajúci s e-knihami. Ale snáď to nebude až také zlé...

Vychádzal z predajov e-kníh, ktoré dosahujú na Slovensku stále malé percento. Najväčšiu predanú časť na platforme Wooky tvoria tie, ktoré sú v nejakej akcii, a tých robia e-shopy, ako iBux.sk či Rajknih.sk, veľa: ku Dňu matiek; lacnejšie cookovky vďaka narodeninám autora; výhodné komplety svetových autorov ap.

Len čo je kniha v zľave, ľudia si ju sťahujú viac – pritom dovtedy bola len o pár centov drahšia a žiadne megapredaje. Znamená to, že reagujeme len na cenu? Že aj pri e-knihách očakávame ešte väčšiu zľavu, aká je pri papierových? Samozrejme, sú tu výnimky, ktoré sa predávajú aj v elektronickej forme kedykoľvek – Inferno D. Browna, knihy od J. Nesbøho, S. Kinga, P. Coelha či R. Cooka. No predsa len to niekedy vyzerá, že si nekúpime kvalitnú e-knihu, lebo ju skutočne chceme čítať, ale preto, že je práve v akcii. Veď čo ak je náhodou dobrá a nevyužiť zľavu, to by bol hriech.

Cesta k popularite e-kníh a ich vyšším predajom je ešte dlhá (zvlášť na Slovensku), ľudia sú opatrní, skeptickí. Nemožno sa preto čudovať, že nechcú zbytočne „plytvať“ peniazmi. Už sa však teším, keď e-knihy pôjdu rovnako dobre ako papierové, a to práve pre výhody, ktoré ponúkajú čítačky elektronických kníh.