Ligapasáž  ožila

V priestoroch bývalého kina Mier a kníhkupectva Matice slovenskej v známej bratislavskej Ligapasáži, ktorá spája Dunajskú a Grösslingovú ulicu, pôsobí od 7. decembra 2003 Kníhkupectvo MODUL (Grösslingová 23, 811 00 Bratislava, tel.: 02/5263 2467). Služby verejnosti poskytuje denne od 8. 00 do 20. 00, teda aj v sobotu a nedeľu.

Pri vstupe do predajne (vchody sú z Grösslingovej ulice aj z Ligapasáže) upúta návštevníkov stojan s knižnými novinkami, na ďalšom stojane sú vystavené najpredávanejšie tituly TOP 10. Na vrchole pyramídy sa ocitol jednoznačný víťaz literatúry pre deti Harry Potter a Fénixov rád. Z beletrie sa tam objavila Nuda A. Moraviu (Vydavateľstvo Slovart), Dracula (Europa), Tri opice B. Filana (Ikar) a z náučnej literatúry aktuálnu príručka Ako na vysokú školu (Smaragd),  Stopy dávnej minulosti (Rak), Videl som peklo srbského autora Tvrtka Vujity

(Talentum).

Kníhkupectvo ponúka návštevníkom pestrý výber slovenskej, českej a prekladovej zahraničnej literatúry, ďalej literatúru pre deti a mládež, poéziu, náučnú literatúru (filozofia, sociológia, psychológia, právo, náboženstvo, ekonómia, výpočtová technika, jazykoveda, slovníky a učebnice). V neveľkom počte tu nájdete aj inojazyčnú literatúru (anglické tituly aj s určením stupňa jazykovej náročnosti). Tieto rozsahom neveľké tituly majú slúžiť ako doplnok k štúdiu cudzích jazykov. Nechýba tu šport, cestopisy, mapy, praktickí sprievodcovia, rôznorodé hobby a pod. Doplnkový sortiment predajne tvoria glóbusy, kalendáre, pohľadnice, magnetky, diáre, kožený tovar, značkové perá, školské potreby (zošity), darčekové tašky.

V prehľadne upravenom interiéri kníhkupectva nájdete aj oddychový kútik s automatom na občerstvenie. Ako mi potvrdil kníhkupec Peter GÁL, návštevníci majú trvalý záujem o jazykové príručky rôzneho typu. Mimoriadny úspech zaznamenalo niekoľko titulov, ktoré sa veľmi rýchlo rozpredali: Bratislava pred sto rokmi a dnes (autorov M. Gaža, Š. Holčíka, O. Zinsera z vydavateľstva P.T. Marenčin), Jedenásť minút P. Coelha (Sofa) a Videl som peklo.

 Tituly, ktoré zákazníci v kníhkupectve nenájdu, pracovníci registrujú a usilujú sa ich pozháňať. Neraz žiadajú tituly, ktoré sa už stratili z knižného trhu, alebo majú o nich len neúplné či útržkovité údaje, ale aj tak sa im snažia v kníhkupectve pomôcť. Len tak si možno udržať zákazníka, konštatoval P. Gál.

Zuzana Galovičová