Preventívny program pre žiakov s poruchami správania. Skúsenosti z realizácie programu

Odborná publikácia podrobne analyzuje poruchy správania u žiakov, objasňuje hlavné príčiny ich vzniku: vplyv genetickej i biologickej dispozície, úroveň inteligencie a vplyv sociálneho prostredia, podáva charakteristiky najčastejšie sa vyskytujúcich porúch správania u žiakov. Autorka venuje pozornosť skupinovej práci so žiakmi s poruchami správania, metódam a zásadám ovplyvňujúcim prácu so skupinou. Podrobne opisuje ciele a aktivity jednotlivých skupinových stretnutí preventívneho programu, ktorý zostavila, v praxi aplikovala počas celého školského roka. Program bol zameraný nielen na prácu so žiakmi s poruchami správania, ale smeroval aj k ich najbližšiemu sociálnemu prostrediu - rodine a škole. Autorka vychádza zo svojich dlhoročných pedagogických skúseností so žiakmi s poruchami správania. V závere publikácie uvádza výsledky efektívnosti realizovaného preventívneho programu, s následnými odporúčaniami pre rodičov, pedagógov a zainteresovaných odborníkov.

Publikácia je určená odbornej verejnosti, riaditeľom škôl, výchovným poradcom, koordinátorom prevencie, pedagógom, vychovávateľom, špeciálnym pedagógom, psychológom, sociálnym pedagógom, študentom vysokých škôl a všetkým, ktorí prejavujú záujem o uvedenú tému.

Vydavateľstvo

Počet strán

180

Jazyk vydania

Slovenský jazyk

Rok vydania

2018

Typ diela

Odborná literatúra

Druh diela

89 Učebnice

Jazyk originálu

Slovenský jazyk

Poradie vydania

1.

Krajina vydania

Slovensko

ISBN

978-80-8143-218-7

Druh väzby

Brožovaná

Autor