13.01.2021 18:00
Online
Podujatie

Trieda, v ktorej sa číta pre radosť

Naučiť sa čítať je jednoducho ťažká práca. To vám povie takmer každé dieťa. A naučiť dieťa čítať je rovnako ťažké. Avšak zo všetkého najťažšie je naučiť deti mať rád ČÍTANIE samotné.
Častokrát na to čítanie ideme cez konkrétne tituly, cez ciele, cez požiadavky osnov. “Ak si prečítaš túto, uvidíš aké úžasné čítanie je. A aby som si bola istá, že si si ju prečítal, skontrolujem ti to v čitateľskom denníku.”
No pri vytváraní budúcich čitateľov je omnoho dôležitejšie prostredie, v ktorom čitateľ vyrastá. Našim deťom totiž pred očami neustále ubúdajú dospelé čitateľské vzory. Okrem toho ich domáce detské poličky nie sú zďaleka také plné kníh, ako by sme si mysleli. Ak k tomu pridáme fakt, že detské čitateľské sebavedomie sa pestuje len pomaly (a nie cez jeden odporúčaný titul pre celú triedu), a že čitateľský vek Patrika zo 4.C môže byť o dva roky vyšší než čitateľský vek Zuzky z tej istej triedy, zistíme, že obľúbiť si čítanie je čosi omnoho komplexnejšie. A och, dlhodobejšie.
Toto všetko však nie je misia pani učiteľky čítania či slovenčiny. V skutočnosti je to misia každého jedného dospelého: či je to učiteľ (aj fyziky), rodič alebo kníhovník.
Pozývame vás na diskusiu o pestovaní prostredia, priateľského voči čítaniu. Pozvanie do nej prijala Stanka Opátová, finalistka súťaže Učiteľ Slovenska 2019 a absolventka Komenského Inštitútu. Webinár bude opäť moderovať Viki Marcinová, propagátorka čítania.
Webinár je súčasťou programu Ako pomôcť deťom čítať viac, ktorý z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia. Tento diel je pripravený v spolupráci s Komenského inštitútom.
Na webinár sa registrujte na tomto linku: https://forms.gle/vJFYb69ejLHrsBfs6
(Bez registrácie účasť na webinári nebude možná - nebudeme mať totiž kam zaslať link na samotný event.