21.05.2009

06 biblioglosár 2009

Agatha Christie

Smrť pani McGintyovej

Bratislava, Slovenský spisovateľ 2009

Preklad Alena Redlingerová

Kráľovná anglickej detektívky zavedie čitateľa opäť na vidiek – do tichej dedinky Broadhinny, kde neznámy páchateľ zabil upratovačku McGintyovú. Súd na základe dôkazov uznal vinným jej podnájomníka - podivína Jamesa Bentleyho. Inšpektor Spence mal však pochybnosti o jeho vine, preto sa obrátil o pomoc na známeho súkromného detektíva Herkula Poirota. Ten svojím príchodom rozčerí v dedine verejnú mienku. V riešení prípadu postupuje pomaly, lebo najskôr musí vylúčiť množstvo falošných stôp. Rozhodne však chce zabrániť poprave Jamesa Bentleyho, čím ale ohrozuje aj svoj život. Tejto klasickej detektívke nechýba správne napätie, klamstvá, faloš, zápletky a, samozrejme, brilantné rozuzlenie neopakovateľného pána detektíva Poirota.

Maľovanky pre najmenších

Bŕm! Bŕm! Ukryté obrázky. Dinosaury. Ako zvieratká hovoria

Bratislava, SPN - Mladé letá 2008

Maľovanky sú určené deťom od dvoch rokov. Pri vymaľovávaní spoznávajú predmety z okolitého prostredia, učia sa rozoznávať farby a predovšetkým si cvičia zručnosť. Zoznámia sa s rozličnými autami a dopravnými prostriedkami, pradávnymi dinosaurami, alebo hľadajú obrázky skryté v spleti čiar, ktoré sa objavia až po správnom vyfarbení podľa určených symbolov. Maľovanka Ako zvieratká hovoria vyšla v sérii Kreslím a maľujem: obsahuje navyše 32 farebných samolepiek rozmanitých zvieratiek, ktoré treba nalepiť k vybranému zvieratku. Pri každom je napísané jeho meno a zvuky, ktoré vydáva, resp. ako „hovorí“. Nové maľovanky sú hrou a zároveň vhodnou pomôckou pre tých najmenších.

Mýty a legendy

Bratislava, Ikar 2008

Preklad Darina Zaicová

Ďalšia pestrá a obsažná kniha z radu Dorling Kindersley, typického sofistikovanou názornosťou, ktorá dokáže aj vedomosťami nezaťažené indivíduum a dokonca aj nezáujemcu hneď na prvý dotyk presvedčiť, že práve ona je tým najlepším prostriedkom ako preniknúť do akejkoľvek témy: v tomto prípade sa viaže na mýty a legendy. Kniha môže byť teda pre niekoho úvodom do problematiky, pre iného stručným no komplexným sprievodcom, encyklopédiou a na druhej strane rovnako dobre môže byť pôsobivým a hodnotným marcovým darčekom. V knihe na dvojstranách sa sústreďujú informácie o 50 mýtoch a legendách sveta podmanivým prezentačným spôsobom, akoby to boli vyučovaco-zábavné panely s textom, obrázkami, reprodukciami umeleckých diel, vysvetlivkami, komentármi atď. Mýty a legendy tu ožijú naozaj pre každého.

-lč- -rm-