Bratislava, Slovenský spisovateľ 2006

Preklad Tamara Chovanová

Georgette Heyerová

Láska a vzdor

Bratislava, Ikar 2006

Preklad Judita Takáčová

Historicko-romantické romány z prostredia vysokej spoločnosti rozohrávajú ľúbostné drámy. V prvej knihe sa odohráva klasická ľúbostná zápletka zo začiatku 19. storočia, keď Bonapartove vojská tiahnu do Belgicka. Príslušníci anglickej šľachty trávia čas v Bruseli a krásna lady Morgan tu stretáva grófa z Rosthornu. Búrlivé vojnové udalosti prekonajú zábrany prudérnej honorácie a zvíťazí ľudský cit. V druhej knihe sir John Taverner z Yorkshire pred smrťou nedopatrením odkáže poručníctvo svojich detí mladému lordovi Worthovi, ktorý po rôznych prekážkach si berie peknú Judith za manželku. Obe knihy sú rozprávkami pre dospelých, priam stvorené na príjemný oddych.

Nick Arnold

VESMÍR, HVIEZDY A SLIZKÍ UFÓNI

Bratislava, Vydavateľstvo Slovart 2007

Preklad Juraj Kubica

Kniha je poučná a úsmevná zároveň ako predchádzajúce dve takisto z edície Príšerná veda. Spojením krátkych vtipno-vedeckých textov a šialených ilustrácií vznikla najbláznivejšia knižná záležitosť v našej superkope galaxií! Je to absolútny masaker: pučíte sa pri nej od smiechu a o vesmíre odrazu viete viac ako hocikto z tých dospelých, čo sa kasajú, že všetko majú v malíčku. No napríklad, haló, vy dospelí, viete, že Slnko spieva?

Steven Sora

Stratený poklad templárov

Bratislava, Remedium 2006

Preklad Milan Thurzo

Na základe nových historických dokumentov, ktoré potvrdzujú prítomnosť Škótov v Novom svete (už sto rokov pred Kolumbom), načrtol autor pútavý výklad záhad okolo strateného pokladu. Podľa neho rod škótskych Sinclairovcov preniesol bohatstvo templárov na ostrov neďaleko pobrežia Nového Škótska. Pred rokom 1497 tu vybudovali tajomnú Zlatú pascu, ktorá dodnes skrýva svoj poklad. Napriek viacerým pokusom i dnešnej technike zostáva údajný poklad na ostrove Oak Island nevyriešenou záhadou.

-eb- -rm- -lč-