20.08.2010

12 biblioglosár 2010

Futbaloví majstri!

Bratislava, Vydavateľstvo Fragment 2010

Preklad Ján Ďurčo

Farebný zošit priam uštrikovaný na tieto dni, keď vrcholia prípravy na majstrovstvá sveta vo futbale v Afrike. Pracovný zošit pre malých futbalových fanúšikov (od sedem rokov) prináša celý rad úloh a hádaniek, ktoré ich informačne pripravia na majstrovstvá, aby lepšie porozumeli futbalu, jeho pravidlám i tímovej stratégii hry. Treba napríklad zistiť, aké tričko patrí danému hráčovi, vyhľadať loptu, nájsť desať nezmyslov na ihrisku, či päť rovnakých detailov na maskotoch, alebo v dave troch rovnakých fanúšikov. Zošit obsahuje aj samolepky a výsledkovú tabuľku, do ktorej si počas letných zápasov možno zapisovať výsledky jednej z najväčších športových udalostí roka.

Atlas vesmíru

Bratislava, vydavateľstvo Slovart 2010

Preklad Peter Vereš

Vydavateľstvu Slovart patrí na Slovensku jednoznačné prvenstvo v sprostredkovaní populárno-náučnej literatúry z oblasti astronómie a jej ďalších disciplín zaoberajúcich sa výskumom vesmíru. Tentoraz je novinkou Atlas vesmíru – vynikajúca zábavná publikácia pre deti od sedem rokov, v ktorej vesmír doslova ožije: sondy putujú vesmírom, sledujete zatmenie Slnka, vyrastie pred vami osem kilometrová sopka na Venuši atď. Kniha to robí jednoduchými papierovými mechanizmami, stačí ťahať, točiť, rozkladať a skladať. K zážitku z vesmírnych tajomstiev okrem presných textových informácií pomáhajú farebné fotografie, názorné ilustrované porovnania veľkostí a vzdialeností, vývojové modely vesmírnych telies a fázy vesmírnych procesov a takisto, ako sa patrí na poriadnu knihu pre malých pozorovateľov, hviezdne mapy. Takýmto spôsobom si deti aj siahnu priamo na tému, o ktorej čítajú a ktorú vidia, zaiste tým dosiahnu intenzívnejší a vzrušujúcejší pocit z poznania.

Učenie je zábava 1, 2

Bratislava, Ikar 2009

Preklad Zuzana Mrlianová

Knižky – zošity sú určené pre deti mladšieho školského veku (šesť až osem rokov) na tvorivo strávený voľný čas. Rozmanité cvičenia s farebnými ilustráciami podporujú u detí vytrvalosť, motiváciu, zlepšujú ich pozornosť i pamäť. Hravou formou si tak trénujú a rozvíjajú vlastné schopnosti, učia sa pripravenosti zvládať úlohy. V neposlednom rade obe publikácie prinášajú deťom radosť z vyriešených úloh, ktorá sa ich určite zmocní, pretože sú koncepčne postavené primerane jednoducho a zrozumiteľne.

-lč- -rm-