20.07.2006

13 biblioglosár 2006

Biblioglosár

Noel Streatfeild: Baletné črievičky

Senica, Arkus 2006

Preklad Tomáš Mečíř

Na konci dlhej Cromwellskej cesty v Londýne mal prastrýko Matthew, zvaný Pram, bohatú zbierku skamenelín, o ktoré sa starali počas jeho dlhých ciest príbuzné. K tejto jeho zbierke pribudli postupne aj tri maličké dievčatká Paulína, Petra a Posy, ktoré za rôznych okolností Pram vo svete zachránil pred sirotincami. Dievčatká rástli, Pram bol neustále na cestách a peniaze, určené na ich živobytie a výchovu, sa míňali. Šetrenie prinášalo mizivé výsledky, ale upevňovalo vzťahy medzi sestrami, ktoré si sľúbili, že budú slávne: jedna sa chcela stať herečkou, druhú lákali autá a motory, tretiu priťahoval tanec. Ich odvaha, vytrvalosť a pracovitosť dokázala premeniť detské sny na skutočnosť. Pôvabná knižka pre deti očarúva od svojho prvého vydania roku 1936 ďalšie generácie čitateľov.

Ann Maxwell: Hodvábna cesta

Bratislava, Remedium 2005

Preklad Martin Lamač

Vedecká pracovníčka Dani Warrenová, ktorá sa zaoberá reštaurovaním a ochranou historických tkanín, počas svojho pobytu v tibetskej Lhase sa rozhodne kúpiť kus starodávneho modrého hodvábu od priekupníka Fenga. Pri tomto obchode však Fenga zabili a Dani zachránil neznámy odvážny Američan. Ukázalo sa, že vzácny hodváb je stratenou relikviou z chrámu Azúrových mníchov, o ktorú bojujú čínski, japonskí a ruskí zberatelia aj pracovník súkromnej americkej bezpečnostnej agentúry Risk Limited. Dramaticky rozvíjajúci sa príbeh z exotického prostredia, zločineckej siete a umeleckého sveta s milostnou zápletkou je príjemným oddychovým čítaním.

Alfred Hitchcock: Strašidlá najstrašnejšie

Bratislava, Slovenský spisovateľ 2006

Preklad kolektív

Výber devätnástich napínavých a strašidelných poviedok  predstavuje rozmanitú zbierku neľútostných sadistov, čudákov, prízrakov, bláznov, netvorov v ľudskej, zvieracej či inej podobe. Neraz ich nenápadný vonkajší vzhľad zbavuje čitateľa bezprostredného podozrenia. Preto je prekvapenie oveľa väčšie, keď uvidí, akú spúšť a zlo zanechávajú, ak majú voľné ruky a pole pôsobnosti.

-lč-