23.07.2007

13 biblioglosár 2007

Rosamunde Pilcherová

Belasá spálňa

Bratislava, Slovenský spisovateľ 2007

Preklad Oľga Kralovičová

Trinásť príbehov obyčajných ľudí populárnej anglickej autorky zavedie čitateľa do prostredia čarovných zákutí juhozápadného Anglicka. Pestrá paleta postáv – domácich obyvateľov, či letných hostí, alebo náhodných návštevníkov – prináša pohľady na rozmanité osudy dospelých i detí, premeny ich názorov, myslenia i na vzájomné vzťahy. Životné príbehy o postavách hľadajúcich domáci krb, láskavé slovo i prosté ľudské pochopenie sú príjemným oddychovým čítaním na všetky ročné obdobia.

DRŽIA SLIEPKY DIÉTU?

Bratislava, Ikar 2007

Preklad Zuzana Šeršeňová

Pred časom sme mohli čítať knižku, ktorá nezmyselným paradoxom v názve vybudí všetky zmysly a hneď na úvod vyvolá nejednu otázku už svojou otázkou v názve: Prečo majú aj muži bradavky? (Fragment). Vydavateľstvo Ikar kontruje vtipnej zvedavej knižke vtipnou zvedavou knižkou. Obe vychádzajú z rovnakej koncepcie: dať prekvapujúco triviálnym otázkam z nášho života  erudované odpovede. Kým tá sa venovala tajom ľudského tela, ikarácka, zostavená z vyše stovky otázok a odpovedí uverejňovaných v populárnom britskom časopise New Scientist vyberá na svetlo sveta dôležité nedôležitosti z viacerých oblastí vedy. Posúďte sami: Bolí odseknutie hlavy?, Ako ďaleko sa priemerný krt prekope za svoj život?, Ako najlepšie odstrániť kurkumové škvrny?, Je možné vypočítať, koľko vody je v oblaku? atď. Prosto tromi slovami: vynikajúce plážové čítanie.

Ján Chryzostom Korec

MATKA VYKÚPENÝCH

Bratislava, Lúč 2006

V rámci edície Knižnica viery vychádzajú vo vydavateľstve Lúč desiatky spisov kardinála Korca. Matka vykúpených sa pôvodne objavila v samizdate roku 1989 a jej aktuálne sprístupnenie má predstaviť súčasnosti Pannu Máriu v komplexe jej života a duchovného pôsobenia. Autor postupuje od potvrdenia jej historickej existencie a čitateľsky ústretovo, prirodzene spájajúc kontempláciu s odborným výkladom, pokračuje cez jej osud spojený s Ježišom, jej osobitosťou a vierou, až k tajomstvu nanebovzatia, k formám úcty a postaveniu v cirkvách. Veriaci vyznávajú kľúčové miesto Panny Márie v dejinách spásy, uznávajú ju ako duchovnú matku, záchrankyňu duší a orodovnicu pred Bohom. Ako Sedembolestná je patrónkou Slovenska, čo môže spolu s knižkou J. Ch. Korca všetkých hľadajúcich povzbudiť k vytvoreniu osobného puta k nej.

-lč- -rm-