25.09.2006

14-15 biblioglosár 2006

Biblioglosár

Dick Francis: V ráme

Bratislava, Slovenský spisovateľ 2006

Preklad Viktor Krupa

Maliar Charles Todd prichádza na návštevu k bratrancovi vo chvíli, keď polícia vyšetruje vraždu jeho manželky a vykradnutý dom. Zmizol z neho aj obraz, ktorý si kúpili v Austrálii. Neskôr na dostihoch v Plumptone sa Todd náhodou dozvie o podobnom nešťastí – zhorel dom a v ňom opäť nepreclený obraz z Austrálie. To ho podnietilo k rozhodnutiu, že bude pátrať na vlastnú päsť. Dej sa z Anglicka presúva do exotickej Austrálie. Todd tu objaví fakty o organizovanej sieti podvodníkov, ktorí obchodujú s falzifikátmi obrazov známych autorov. Napínavý príbeh patrí podľa kritikov k najlepším autorovým detektívkam.

Superautá. Nakresli si auto svojich snov

Bratislava, Vydavateľstvo Slovart 2006

Preklad Igor Kšiňan

Máte radi autá? Ak áno, tak práve pre vás vyšla netradičná, zábavná i poučná knižka. Je určená deťom – milovníkom áut, pre ktoré prináša inšpirácie najlepších návrhárov svetových značiek a nabáda nádejných mladých dizajnérov vytvoriť vlastné superauto. Knižka však nie je len výzvou do prázdna, obsahuje základné pomôcky: príručku návrhára, náčrtník, krividlá, šablóny, ceruzku i kryciu bielu pastelku. Dieťa má teda príležitosť koordinovať svoju tvorivosť.

-lč-

Anglicko-slovenský / slovensko-anglický vreckový slovník

Bratislava, SPN – Mladé letá 2006

Turistická sezóna knižne vždy úzko súvisí aj so sezónou slovníkovou. Šikovnejšie vydavateľstvá dbajú na toto premostenie a novinkami v oblasti praktických slovníkov a konverzačnými príručkami chcú vlastne vyhovieť zvýšenému dopytu. Takto vás na žiadnej ceste nemôže sklamať vreckový slovník s prehľadom gramatiky, základnej konverzácie a ďalšími praktickými podkapitolami: názvy krajín, zoznam skratiek, verejné nápisy či prevody anglických jednotiek, počítačové výrazy. Je to výborný štandard pre tých, ktorí nechcú, aby ich cestám neplánovane zabránilo nejaké anglicko-slovenské alebo vari slovensko-anglické nedorozumenie.

-rm-