30.11.2007

16-17 biblioglosár 2007

Ilustrovaný detský atlas sveta

Bratislava, Vydavateľstvo Fragment 2007

Preklad Miriam Ghaniová

V úvodnej časti autorka vysvetľuje základné pojmy, ako Zem, svetadiel, štát, mapa, glóbus a, samozrejme, atlas. Inštruuje, ako atlas používať, čo napokon uľahčia aj uvedené vysvetlivky. Súčasťou atlasu sú sprievodné texty so základnými, detskému čitateľovi prístupnou formou napísanými informáciami o jednotlivých svetadieloch, o ich faune a flóre, obyvateľstve. Informácie sú nielen textové, ale aj obrázkové (ilustroval Anthony Lewis) s témami rastlín či živočíchov, dokonca aj charakteristických druhov priemyselnej alebo poľnohospodárskej produkcie konkrétnych oblastí. Okraje strán sa týkajú vybraných území, miest či kultúrnych zvláštností svetadielov (napríklad pri mape západnej Európy je to Eiffelova veža, pri mape východnej Európy bulharské ružové plantáže, pri mape Ruska a susedných štátov kozmodrom Bajkonur v Kazachstane). Publikácia predstavuje cenný zdroj detského poznávania, jej príťažlivé spracovanie dáva záruku, že osloví malých čitateľov a pravdepodobne aj rodičov, ktorí už myslia na september.

Patricia Cornwellová

Predátor

Bratislava, Ikar 2006

Preklad Zuzana Dudíková

Uznávaná súdna patologička Kay Scarpettová pracuje pre floridskú Národnú forenznú akadémiu a skúma so svojím kolektívom prepojenie medzi viacerými brutálnymi kriminálnymi zločinmi. Obete niekto mučil zvlášť kruto. Stopy vedú k psychopatovi, ktorý sa vo väzení zapojil do výskumu mozgu na psychiatrickej klinike. Niekto však naďalej pokračuje v podobných zločinoch. Kay hľadá, overuje, sleduje stopy zmiznutých, resp. unesených osôb a po zložitých analýzach a kombináciách prichádza k nečakaným záverom. Napätie a pohľad do zákulisia výskumu mozgu zločincov je charakteristickou črtou nového titulu populárnej americkej spisovateľky, ktorá vytvorila známu postavu akčnej súdnej patologičky.

Jenny Dale

Zachráňme kóliu

Bratislava, SPN – Mladé letá 2007

Preklad Tamara Chovanová

Ďalší príbeh zo série o psíkoch rôznych plemien a o rodine Boba i Carole Parkerovcov, ktorí vedú Psí hotel na Kráľovskej ulici na okraji vidieckeho mestečka Compton. Okrem hotela majú aj útulok pre opustených a stratených psov. Ich deti Neil a Emily milujú všetkých štvornohých tvorov. Raz keď sa dostane do útulku krásna kólia Zora, pokúšajú sa jej nájsť nového dobrého pána. Príbeh o nádhernej Zore nadchne všetkých, ktorým sú osudy zvieratiek, najmä psíkov, blízke.

-efar- -lč-