20.08.2010

16-17 biblioglosár 2010

Agatha Christie

A neostal ani jeden

Bratislava, Slovenský spisovateľ 2010

Preklad Katarína Jusková

Román je považovaný za najslávnejšie dielo spisovateľky. Jeho dej sa odohráva na neveľkom skalnatom Černochovom ostrove blízko Devonu. Pán Armis tam kúpil prepychový dom a pozval desať ľudí z rôznych kútov Anglicka. Hneď prvý večer pri káve v salóne ich vyrušil hlas, ktorý ich obžalúval z rozličných trestných činov: doktora Armstronga zo smrti pacientky, slečnu Emily zo smrti Beatrice, Williama Bloreho zo smrti Landora, Veru zo smrti pána Hamiltona, sudcu Wargraveho z vraždy E. Setona, Rogersovcov zo smrti pani Bradyovej, mladého Anthonyho zo zabitia dvoch ľudí, generála Macarthura z úmyselnej smrti milenca svojej ženy, T. Lombarda zo smrti 21 príslušníkov východoafrického kmeňa. Zdesenie na tvárach prítomných vystriedal šok, keď zistili, že komorník len pustil platňu podľa pokynov zamestnávateľa, s ktorým sa nikdy nestretol. Hoci obvinenia všetci označili za klamstvo, začali spomínať. To vyvolávalo mnohé pochybnosti a nedôveru. Situáciu zhoršilo zistenie, že na ostrove nie je čln... Vyvrcholením nepríjemností bola smrť mladého Anthonyho. A za dramatických okolností rukou neznámeho vraha umierali ďalší hostia. Kto ich pozabíjal, keď na ostrove neskôr nenašli nikoho živého?

Slávnu detektívku viackrát sfilmovali aj uviedli v divadlách.

Spoznávame tvary s krtkom

Učíme sa tvary s krtkom

Bratislava, Fragment 2010

Obrázkové zošity edície Hráme sa so samolepkami s obľúbenou postavičkou krtka, autorom ktorej je výtvarník Z. Miler, prinášajú deťom zábavu i poučenie. Na obrázkoch musia deti vyhľadať chýbajú časti. Na samolepkách v strede zošita nájdu rôzne tvary a musia uhádnuť napr. čo chýba krtkovi v ruke, čo chýba zajkovi pri nohe, kam patrí lopata, ktoré ovocie má krtko vo svojom domčeku, alebo kto býva pod starým stromom a čo všetko má zajko a ježko v chalúpke. Trpezlivým hľadaním a porovnávaním vhodných samolepiek si tí najmenší čitatelia cvičia pozornosť a presnosť.

Rhonda Byrne

Tajomstvo. Kniha vďačnosti

Bratislava, Ikar 2010

Preklad Izabela Bérešová

Zvláštna kniha – skôr denník – do ktorého si môže čitateľ písať, za čo je v živote vďačný. Na jednej strane publikácie je nadpis Dnes ďakujem a na druhej strane Vďačné úmysly. Do dolnej časti každej dvojstrany umiestnila autorka krátke texty, aby prinášali harmóniu a radosť, napr. nechcem byť nikým iným, som vďačný/á za to, kým som, ďakujem za schopnosť bezhranične milovať, cítim hlbokú vďaku za to, že ovládam svoju myseľ. Preto ich treba čítať pomaly, zamyslieť sa nad ich obsahom. Vhodné ako darček!

-lč-