25.09.2006

19 biblioglosár 2006

Biblioglosár

Zvieratká v lese

Žilina, Knižné centrum 2006

Ilustrácie Ján Vrabec

Leporelo, v ktorom obrázky sprevádza vždy jedno dvojveršie. Na záverečnej strane sú ešte raz všetci lesní protagonisti zobrazení ako na pas. Nenáročné, aby sa deti mohli zoznámiť s lesnou zverou, ďobnúť si do nich prstami po zvedavej otázke dospelého. Skutočne pre najmenších.

-msch-

Ed Mc Bain: Alica v nebezpečenstve

Bratislava, Slovenský spisovateľ 2006

Preklad Anna Pokorná

Alica po manželovej nehode na mori zostala s dvoma deťmi. Poisťovňa stále otáľa s vyplatením životnej poistky, preto si našla prácu v realitnej kancelárii. Okrem tragédie a ďalších problémov zažije ďalší šok: jedného dňa sa nevrátia deti zo školy domov. Onedlho sa jej ozve neznáma žena a žiada výkupné. Jeho výška sa zhoduje so životnou poistkou. O tú istú sumu sa však uchádzajú aj ďalší záujemcovia, ktorým ju jej manžel dlhoval. Napínavé riešenie prípadu miestnou políciou, FBI a médiami sa prelína s Alicinými spomienkami na manželstvo a úsilím o záchranu svojich detí. Psychológiu postáv načrtol autor v tejto pútavej detektívke so zmyslom pre detail a ponúkol čitateľom nečakanú zápletku a jej nezvyčajné rozuzlenie.

-lč-

Heinrich Krauss: Malý lexikón anjelov

Bratislava, Ikar 2006

Preklad Darina Zaicová

Abecedne zoradené heslá mien dvoch stoviek anjelov, ale aj súvisiacich javov a objektov spolu so skromnými reprodukciami umeleckých zobrazení, ktoré nemecký právnik, filozof a teológ zozbieral a vybral z najznámejších náboženských textov (Biblia, Korán atď.) a textov duchovných náuk (napr. gnostické a kabalistické). Nenájdete tu teda len klasické mená ako Gabriel či Rafael, ale aj meno anjela prostitúcie Agrat bat Mahlat alebo heslá Anjeli vo filme, Psychopompos, Viedenská anjelská cesta, UFO. Heslá sú informačne nasýtené, štruktúrované, s odkazmi na bibliografické zdroje, takže kniha sa dá šikovne využiť pri úvahách, štúdiu, pri čítaní beletrie, jednoducho, pri overovaní právd a neprávd z anjelského sveta.

-rm-