29.05.2008

23 biblioglosár 2007

Dionýz Dugas

500 najlepších receptov ľudovej medicíny

Žilina, Knižné centrum 2007

(Nájdete v stánku D 203)

Po úspešných knihách Babkine bylinky (2002) a Zdravý život  s babkinými bylinkami (2004) prichádza na slovenský knižný trh tretia kniha z „bylinkovej“ dielne autora. Kto dáva prednosť liečivým bylinkám pred tabletkami, alebo by s tým chcel začať a šetriť tak svoj organizmus, nájde v  knihe dobrého priateľa. Bylinky pôsobia v súlade so zákonmi prírody, liečia pomaly, ale s trvalými výsledkami.

Kniha je prehľadne členená na kapitoly, v ktorých sa nachádzajú recepty na dobré trávenie, na liečbu cukrovky, obličiek a močových ciest, pohybového ústrojenstva, reumy, kožných chorôb a rán, dýchania, srdca a krvného obehu. Bylinkami môžeme liečiť aj nervy, problémy s nadváhou, bolesti hlavy, zubov, uší, používať ich ako prevenciu proti nádorom, uľaviť si pri ženských starostiach či omladiť svoj organizmus s bylinkami lásky. Čaje, tinktúry, obklady, inhalácie, vína a mnohé iné možnosti spracovania liečivých byliniek nám ponúka tento užitočný bylinkový receptár.

Ľudmila Podjavorinská

Žabiatko

Bratislava, SPN - Mladé letá 2007

(Nájdete v stánku D 100)

Veselé a nesmrteľné veršíky o veľkej udalosti v močarine, kde sa narodilo malé žabiatko a všetky žabky-babky ho obdivujú, patria najmenším čitateľom. Príbeh maličkého Žaburiaka a žabích hostí ilustroval v leporele Dušan Grečner.

Mary Baloghová

Bál v Schofield Parku

Bratislava, Slovenský spisovateľ 2007

Preklad Tamara Chovanová

Ovdovená chudobná šľachtičná Christine Derricková sa utiahla na vidiek k matke a staršej sestre. Na neďalekom sídle v Schofield Parku pripravila jej priateľka Melanie bál, na ktorý Christina išla až po dlhom prehováraní. Spoločenskú prestíž tohto podujatia zvýraznila prítomnosť uzavretého a záhadného vojvodu z Bewcastlu. Práve tohto vzácneho hosťa upútala svojská Christine. Tá o jeho pozornosť nestála, vojvoda Wulfric však nebol zvyknutý na ženský odpor, a o to viac sa ju usiloval zviesť. Udalosti na bále a neskôr náhodné stretnutie v Londýne poznačili Christinine spoločenské prešľapy. Napriek tomu mal vojvoda o ňu stále záujem. Zápas sŕdc muža a ženy je hlavným motívom ľúbostného románu z obdobia starého Anglicka.

-mgb- -lč-