03.01.2006

25 biblioglosár 2005

Biblioglosár

Rosamunde Pilcherová: Opustený dom

Bratislava, Slovenský spisovateľ 2005

Preklad Oľga Kralovičová

Rosamunde Pilcherová, medzinárodne uznávaná spisovateľka, už dávno nie je neznámou ani slovenským čitateľkám. V slovenčine jej doteraz vyšlo šesť šarmantných a vtipne napísaných románov. Za všetky spomeňme aspoň Koniec letaDivý tymian. Sklamaním iste nebude ani jej kniha Opustený dom. Je príbehom mladej a krásnej Virginie, ktorá sa po smrti svojho starého a nemilovaného manžela musí postarať o seba a o dve malé deti. Aby zabudla na nie príliš spokojný a vydarený život, presťahuje sa zo Škótska do opusteného domu na opačnom konci Británie. Dej knihy sa rozvíja na pozadí čarokrásnych scenérií západného Anglicka, kde Virginia nájde nový domov a staro/novú lásku. Tou je muž, od ktorého ju v mladosti odlúčili intrigy autoritatívnej a konzervatívnej matky. To, či sa Virginii podarí vybojovať svoj boj s predsudkami okolia a jej blízkymi vám však už neprezradíme.

-po-

Agatha Christie: Trinásť záhad

Bratislava, Slovenský spisovateľ 2005

Preklad Alena Redlingerová

V starodávnej izbe s čiernymi hradami na strope a vkusným starožitným zariadením v St. Mary Meadu, v byte legendárnej amatérskej detektívky slečny Marplovej, sa stretáva pestrá spoločnosť. Každý z hostí – spisovateľ, maliarka, farár, bývalý šéf Scotland Yardu, lekár, herečka, právnik – rozpráva príbeh o záhadnom úmrtí spojenom s hrdelným zločinom. Prítomní prichádzajú s vlastnými teóriami a závermi. Nenápadná slečna Marplová však svojím neobyčajným úsudkom zakaždým nájde logické riešenie a vysvetlenie záhady.

Sandra Brown: Dvojičky

Bratislava, Remedium 2005

Preklad Dana Oravcová

Ďalší slovenský preklad románu S. Brownovej je príbehom nerozoznateľných dvojičiek Ann a Allison Leamonových. Práve túto skutočnosť využije Ann a požiada sestru, aby ju zastúpila, lebo sa rozhodla ísť na plastickú operáciu, ktorou chce prekvapiť snúbenca Davisa. Allison sa tak ocitla  v ošemetnej situácii: každý jej krok len vŕši chybu za chybou a ľúbostný príbeh sa zauzľuje. Román sa končí neočakávaným prekvapením, tak ako väčšina autorkiných diel.

-lč-