06.12.2006

25 biblioglosár 2006

Biblioglosár

Ján Lacika: Tatry

Bratislava, Dajama 2006

Turistický sprievodca Tatry (edícia Poznávame Slovensko) je spracovaný v šiestich jazykových mutáciách: slovenskej, anglickej, nemeckej, ruskej, poľskej a maďarskej. Obsahuje základné informácie o prírodných pomeroch oblasti, histórii, obyvateľstve a sídlach, o kultúrno–historických pamiatkach a prírodných zaujímavostiach, tipy na výlety, najkrajšie pešie a cykloturistické trasy, tipy na lyžovanie i praktické informácie o chatách, jaskyniach... Tatry sú klenotom Slovenska a pre svoju koncentráciu prírodných krás na malej ploche sa hrdia aj názvom „miniatúrne Alpy“. Najkrajším tatranským miestam sa v tomto sprievodcovi venuje väčšia pozornosť, sú opísané podrobnejšie, sprostredkúvajú ich mnohé fotografie a viaceré ilustrácie.

­-mgb-

Richard Walker: Svet pod mikroskopom

Bratislava, Vydavateľstvo Fragment 2006

Preklad Miriam Ghaniová

Posledné dve publikácie fragmentáckej edície Čítaním za poznaním predstavujú vedecké poznatky javov, ktoré sú za hranicami bežného vnímania. Kým prvé tri tituly Zvieratá zabijaci, Zvieratá giganti Svet špiónov prezentovali vcelku ľudskými silami postihnuteľné témy, tituly Objavujeme vesmír Svet pod mikroskopom prenikajú do tajov makro- a mikrosveta. Tri kapitoly o malom, no pestrom svete sprostredkovanom cez optiku mikroskopov všeobecne oboznamujú so základnými údajmi, venujú sa jednotlivým druhom (vírusy, baktérie atď.) a nakoniec približujú pôsobenie mikroorganizmov v prírode a na človeka. Kniha je pre deti v starších ročníkoch základných škôl vynikajúcim úvodom k vedeckému bádaniu a, samozrejme, tiež inšpiruje k radosti z nových poznatkov.

-rm-

Elmore Leonard: Buď v pohode

Bratislava, Kalligram 2006

Preklad Pavel Vilikovský

Majster americkej kriminálnej prózy vykreslil zákulisie šoubiznisu. Hlavný hrdina Chili Palmer, ktorý sa vypracoval z bývalého gangstra na hollywoodského režiséra, hľadá námet na nový filmový trhák. Práve vtedy jeho spoločníka zastrelia pri stolíku v reštaurácii. Táto smrť vtiahne Chiliho do nezvyčajného sveta slávy, zrady, úspechov a žiarlivosti.

-lč-