13.01.2009

25 biblioglosár 2008

Danielle Steel

Nečakaná milosť

Bratislava, Ikar 2008

Preklad Tamara Chovanová

Meno spisovateľky je celosvetovou zárukou príjemne stráveného času nad knihou, v ktorej sa stretnú peniaze a úspech s väzením a láskou. Všetko odštartuje zemetrasenie v San Franciscu v hoteli Ritz-Carlton počas benefičného večierku. Príbeh štyroch protagonistov: Sarah – manželky finančníka, speváčky Melanie, fotografa Everetta a mníšky Meggie; plynú paralelne a počas rozprávania každý z nich narazí na väčší životný problém ako bolo zemetrasenie. Sarah má napríklad starosti s manželom, megastar Melanie zasa sama so sebou, Everett, tento vyliečený alkoholik a fotograf má plány s Meggie, a tým pádom musí Meggie nejako riešiť svoj habit. Dynamický dej rád vtiahne do svojho sveta každú čitateľku.

Najvernejší priatelia psy

Bratislava, Vydavateľstvo Slovart 2008

Preklad Daniela Marsinová ml.

Ťažko sa medzi ľuďmi hľadajú takí verní priatelia, akými sú naše oddané štvornohé tvory. Milujeme ich takých, akí sú a oni nám to naplno oplácajú svojou vernosťou, oddanosťou, dôverou a nekonečnou psou láskou. Pre mnohých predstavuje pes dokonalého spoločníka, partnera, ochrancu, ktorý svojmu majiteľovi poskytuje pokoj a radosť zo života. Už lord Byron napísal, že „najlepším priateľom človeka je jeho pes.“ Mark Twain bol tiež milovníkom psov: „Do neba sa chodí po známosti. Ak by sa tam chodilo podľa zásluh, ty by si zostal vonku a tvojho psa by pozvali, aby hrdo vošiel.“ Vtipný je aj citát: „keby boli psie modlitby vyslyšané, z neba by padli kosti“. Pre nás ľudí je príjemné čítať v tejto darčekovej knihe citátov a postrehov, že „psy dokážu odhaliť v ľuďoch to najlepšie. Robia ich ľudskejšími“. Spojenie pekných myšlienok s milými fotkami našich štvornohých priateľov zachytených technikou rybieho oka je dobrým spôsobom, ako potešiť milovníkov psov. Veď „tvojmu psovi nezáleží na tom, či si starý, alebo chorý, alebo neúspešný. Preňho si dokonalý.“

Môj prvý slovníček

Bratislava, Vydavateľstvo Fragment 2008

Séria knižiek Môj prvý slovníček je určená tým najmenším (od 1 roka). Tieto knižky zábavnou formou rozvíjajú poznávacie schopnosti detí a špecializujú sa na dôležité etapy ich vývoja. Deti sa prostredníctvom farebných obrázkov učia rozoznávať jednotlivé predmety, veci, postavy, zvieratá..., spájať slová s obrázkami. Tým si postupne obohacujú slovnú zásobu a formujú vlastnú predstavivosť.

-rm- -mgb- -lč-