29.05.2008

26 biblioglosár 2007

Luisa Jacksonová

Zimomriavky

Bratislava, Ikar 2007

Preklad Katarína Bukovenová

Fotografka Abby Giermanová videla, ako jej matka vypadla z okna psychiatrickej liečebne, čo ju neustále traumatizuje. Po rozvode s moderátorskou hviezdou Lukom sa rozhodla pre nový život na novom mieste. Jej rozhodnutie komplikujú sériové vraždy páchateľa, ktorý zabíja dvojice a ich telá upravuje do rôznych polôh. Jednou z obetí je aj Luke a ďalší známi obyvatelia mesta. Detektív Montoya sa usiluje vzbudiť u Abby dôveru, lebo ju považuje za nevinnú a zároveň schopnú pomôcť rozlúštiť prípad. Ukázalo sa totiž, že je spätý s liečebňou. Práve táto niť pomôže detektívovi odhaliť neľútostného vraha a zároveň zachrániť pred istou smrťou aj Abby, ktorá sa pokúša spomenúť na okolnosti matkinej smrti a pátra na vlastnú päsť. Pri čítaní tohto napínavého detektívneho príbehu naskočia čitateľom zimomriavky, ako naznačuje názov knihy.

Agáta Christie

V temnom zrkadle

Bratislava, Slovenský spisovateľ 2007

Preklad Alena Redlingerová

Šikovná a bystrá slečna Marplová rieši deväť zamotaných prípadov. Nekompromisne odhaľuje zákerných vrahov v záhadnom prípade zraneného muža v kostole, vraždu v hoteli, odhalenie zločinu z minulosti, tajomstvo pokladu, prípad šialenej stareny, krajčírskej bábiky, vzornej slúžky a pod. Autorka vtipne prepojila pokojnú až domácku atmosféru anglického vidieka s napätím a rozmanitými ľudskými vlastnosťami i sklonmi k vraždám. Netradičné vyšetrovacie metódy slečny Marplovej potešia priaznivcov klasického typu detektívok.

Veronique Jarry

Kto je váš anjel strážny

Bratislava, Remedium 2007

Preklad Veronika Redererová

Milý darček, ktorý môžete brať vážne, alebo ako príjemné rozptýlenie, určuje podľa dátumu narodenia vášho anjela strážneho. Anjelov strážnych je dovedna 72 a delia sa do deviatich rodov. Každý rod sa vyznačuje charakterovými znakmi typickými pre všetkých jeho členov. V knižke sa tak dočítate, ktorý anjel strážny je vašim ochrancom, odkiaľ anjeli čerpajú silu a počas ktorých dní sa môžete s jednotlivými rodmi anjelov mentálne spojiť. Pri jednotlivých anjeloch je uvedený aj menoslov významných osobností, ktoré spadajú pod jeho ochranné krídla.

-lč- -bi-