30.03.2006

5 biblioglosár 2006

Biblioglosár

Sarah Pickardová: Britská civilizácia

Bratislava, SPN – Mladé letá 2005

Preklad Ema a Peter Draškabovci

Sarah Pickardová, mimoriadna profesorka na parížskej Sorbonne, napísala túto praktickú príručku o živote v Británii ako odpoveď na požiadavku študentov, predovšetkým stredných škôl. Je dobrým sprievodcom všetkých, ktorí potrebujú získať väčší rozhľad v oblasti britských reálií, nevyhnutných na zvládnutie anglického jazyka. Angličtinu si možno potrénovať aj porovnaním ľavej strany v angličtine a pravej strany v slovenskom preklade. Publikácia štruktúrou hesiel uvádza hlavné informácie o britských symboloch a histórii Spojeného kráľovstva, geografické, politické a volebné údaje a všeobecný kultúrny základ. V závere nájdeme praktické informácie, ako konvertovanie mier a váh, stručný prehľad udalostí v Británii od roku 1945-2003 a krátky anglicko-slovenský slovníček.

-eb-

Thomas Brezina: Vystrašená sestra

Bratislava, Arkus 2005

Preklad Jana Šimulčíková

V opustenej strašidelnej dráhe sa skrývajú posledné strašidlá na svete. Keď sa s nimi spriatelí desaťročný Mišo, začína sa pre neho ozajstný strašidelný život. Mišovi sa ozve najbohatší chlapec na svete a žiada, aby najstrašnejšie zo strašidiel vyľakalo jeho protivnú staršiu sestru. Mišo musí zistiť, ktoré strašidlo je najstrašnejšie, a tak si svojich strašidelných kamarátov tajne nasťahuje k sebe do domu... Vtipná knižka a mimoriadne povzbudzujúci prostriedok pre klasický prípad frustrovaných chlapcov, ktorí majú plné zuby svojich sestier.

Ivan Gallo: Publicisti bez masky

Bratislava, Vydavateľstvo Spolku slovenských spisovateľov 2004

Spomienky známeho slovenského publicistu a básnika vo forme pútavých a vtipných príbehov zo života vynikajúcich slovenských novinárov. Hodnota Gallovej práce spočíva najmä v osobnom svedectve, vo vykreslení dobových spoločenských pomerov, žurnalistickej práce i bežných problémov vtedajšieho novinárstva. Výber je v porovnaní s podobnou knižkou Slava Kalného trošku subjektívny (Rudolf Fabry, Július Gašparík, Alexander Karšay, Iva Kerná, Viktor Kochol, Viera Husáková, Ľudovít Petránsky, Jaroslav Rezník, Ján Stanislav, Štefan Žáry), no i tak prináša množstvo cenných poznatkov historického charakteru.

-ech-