30.03.2006

6 biblioglosár 2006

Biblioglosár

Hráme sa so zvieratkami

Žilina, Knižné centrum 2005

Text a ilustrácie Ján Vrabec

Knižné centrum, tak sa zdá, programovo začalo vydávať maxileporelá autora Jána Vrabca. Pred pol rokom sme takto písali o maxileporele Všetci sme priatelia. Maxileporelo Hráme sa so zvieratkami formátu A3 s piatimi masívnymi plnofarebnými lesklými listami a predovšetkým s množstvom veselých živých kresieb zvieratiek a dvoch sprievodcov – dievčatka a chlapčeka – poteší každé dieťa, ktoré začína spoznávať svet okolo seba. (V predchádzajúcej knižke sprievodcov robili psík a mačička, model sprievodcovstva sa zrejme osvedčil.) Tentoraz dievčatko a chlapček putujú od starej mamy na lesnú čistinku, odtiaľ do zoologickej záhrady, aby nakoniec zakotvili v zámockom parku. Všade stretávajú odlišné zvieratká. Prístupné sú aj didaktické inštruktážne otázky – záverečná strana rozširuje horizont detí navyše aj o pomenovanie farieb. Vydarená edukácia.

-msch-

Thomas Brezina: Hľadači pokladov. Tajomstvo prilbice Vikingov

Bratislava, SPN – Mladé letá 2005

Preklad Marta Ličková

Štvrtá knižka zo série príbehov Hľadači pokladov (Čo zakopal pirát Strieborná ruka, Hrôzostrašný poklad, Čo bolo na palube Barakudy) o trojičkách, ktoré sprevádzajú svojho otca – kúzelníka na cestách po svete a pátrajú po dávno zabudnutých pokladoch. V tomto prípade idú traja odvážlivci PC, ChaCha a Floppi po stopách legendy o obrovskom poklade divých Vikingov, ktorý ukoristili mnísi a ukryli na neznámom mieste. Hoci ide o slabší odvar Troch pátračov, knižka celkom isto zaujme mladých čitateľov (odskúšané na vlastných deťoch).

-ech-

Françoise Bourdinová: Manželstvo z lásky

Ružomberok, Epos 2005

Preklad Lýdia Magerčiaková

Vo francúzskom Sarlate pôsobí právnická rodina Cazalovcov. Najmladší z ich synov Nils zvedie svoju švagrinu Blanche, ktorá sa rozhodne opustiť manžela Victora a so synčekom nasleduje svojho milenca do Paríža. Rodina, rozrušená touto nepríjemnou udalosťou, sa usiluje pomôcť Victorovi prekonať neľahkú situáciu. Otec mu ponúkne prázdne sídlo Roques, v ktorom kedysi chlapci prežili detstvo. Victor, ako nový majiteľ „objavuje“ opäť palác a po čase natrafí na čierny zošit, v ktorom odhalí nečakakné rodinné tajomstvo – drámu, ktorá zasiahne každého člena rodiny!

-lč-