Ako sa stať pirátom. Štikút Strašný Šťukovec III. - Cressida Cowel - Neľahký výber z ponuky pre deti

Neľahký výber z ponuky pre deti

Cressida Cowel (preložila zo starej nórčiny)

Ako sa stať pirátom. Štikút Strašný Šťukovec III.

Preklad Otakar Kořínek (z angl.)

Bratislava, Vydavateľstvo  Slovart 2006

Dnešná predstava piráta nie je až taká romantická ako kedysi. Dnes stačí, ak si chlapec sadne za počítač a napáli „cédéčko“, alebo sa „načierno“ odvezie v hromadnej doprave. Kto v detstve nechcel byť naozajstným pirátom na ukoristenej lodi s množstvom bohatstva v tajnej jaskyni? Túžbu po dobrodružstve a bohatstve ešte umocňuje predstava o svojej mužnosti a odvahe a tajné prianie podobať sa na Johnnyho Deepa. Nuž ale Cressida Cowell veľmi dobre vie, čím malých i veľkých pobalamutiť. Vo svojej knižke o pirátoch Ako sa stať pirátom, voľným pokračovaním knižky Ako si vycvičiť draka, namiešala staré predstavy s tými novšími. Jej vikinskí piráti z ostrova Berk sú roztomilé postavičky na čele s trochu nešikovným, ale zato dôvtipným Štikútom. S ostatnými chlapcami chodí do školy, kde sa učia pokročilej bezočivosti, revu, pľuvaniu, zlému pravopisu, vlastne zlému pravopysu... Štikút nevyniká v ničom až do chvíle, kým sa so svojím najlepším kamarátom Rybonohom nezachránia po spackanej hodine šermu na mori a nedoplávajú na breh na záhadnej truhle slávneho pradedka Temnobrada Desivého. Upozornenie na veku truhly vystríha pred jej otvorením. Je možné odolať? Príbeh Cressidy Cowell je zaujímavý, podstatné však je, že nie jej hlúpy. Zlomové situácie sa nerozpletajú pomocou nepochopiteľných zásahov zhora, zdola. Zvraty v deji sú jednoduché, ale inteligentné. Zaujme nielen príbehom, ale aj podarenými kresbičkami od samotnej autorky, ktoré nielenže ilustrujú, ale vytvárajú aj interaktívnu cestu v čítaní knižky.

–eťa–