Pri prvom listovaní ma kniha zaujala celoplošnou farebnosťou stránok a dostatočne veľkými obrázkami i písmenami. No po prečítaní som nemala pocit, že by bola niečím, čo sme tu ešte nemali, niečím, čo by som s nadšením mohla odporučiť pre rodičov či učiteľky v materských školách. Básničky, i keď milé a veselé, sú obyčajné. Chýba im onen emocionálny náboj, zábavná interakcia s malým detským čitateľom či poslucháčom, ktorá by mu pomohla nadviazať užšiu citovú väzbu s textom. V predchádzajúcich počinoch autorky bolo z emocionálneho i interakčného hľadiska v básničkách viac badať pridanú stimulačnú hodnotu, ktorú v literatúre pre deti predškolského veku očakávam.
S knihou sa napriek tomu dá pekne pracovať, text i ilustrácie v sebe skrývajú rôzne prvky rozvíjania literárnej gramotnosti, a pri bujnejšej fantázii môžeme vidieť dokonca i odkazy na známe literárne diela a filmy (alebo som to len ja, komu obrázok strašiaka s príznačným nápisom HEŠ pripomína toho známeho z Čarodejníka krajiny Oz a Lesná ozvena zas Shreka?).
Rovnako ako predchádzajúce knihy detských básničiek autorky Gabriely Dittelovej, aj táto kniha vyšla ako súčasť projektu Analfabeta Negramotná/Čítame s porozumením. K publikácii by čoskoro mala vyjsť bezplatná metodická príručka (v čase, keď som mala knihu v rukách, ešte nevyšla) určená nielen deťom, ale aj (alebo najmä) ich dospelým partnerom pri čítaní. Má za úlohu pomôcť pri orientovaní sa v téme a budovaní zručnosti čítania s porozumením a tvorivého čítania. Príručky pripravuje odborníčka, literárna vedkyňa Timotea Vráblová, ktorá pôsobí v Ústave slovenskej literatúry SAV, a prednáša tiež detskú literatúru a psychológiu detského diváka na Katedre bábkarskej tvorby VŠMU v Bratislave. Pravidelne tiež recenzuje detskú knižnú tvorbu, je autorkou viacerých vzdelávacích projektov a autorsky spolupracuje s vydavateľstvom Trio Publishing na tvorbe metodických príručiek. Od roku 2010 pôsobí ako prezidentka Slovenskej sekcie Medzinárodnej únie pre detskú knihu (IBBY) a od roku 2012 pracuje aj vo Výkonnom výbore IBBY.
Projekt má symbolický názov podľa prvej knihy v tomto edičnom rade – Analfabeta Negramotná (2011) od Jána Uličianskeho. Hlavná postava Betka Bábiková, s prezývkou Beta Analfabeta, sa v knižnici stretne s rôznymi hrdinami detských príbehov a vnútorne s nimi rastie a dozrieva. Projekt má podporiť návyky detí vnímať čítaný text s porozumením, a to prostredníctvom vydávania kvalitných domácich diel pre detského čitateľa od najmenšieho po dospievajúceho. K jeho nesporným pozitívam patrí, že pomáha rozvíjať čitateľské schopnosti, skúsenosti a vnímavosť.