Martina Korbelová
18.04.2012

Biznis 21. storočia - Robert T. Kiyosaki - Finančné IQ

Finančné IQ

Bratislava, Motýľ 2012
Preklad Milivoj voltner

Vydavateľstvo Motýľ prináša ďalší titul z  populárnej knižnej série Roberta T. Kiyosakiho Bohatý otec, chudobný otec – Biznis 21.  storočia. Myšlienkovo nadväzuje na predchádzajúci titul Sprisahanie bohatých (8  nových peňažných pravidiel) a  Kiyosaki v  nej poskytuje svoj pohľad na globálnu ekonomiku, pričom ponúka vlastné riešenie finančných problémov. Zároveň vysvetľuje, čo je hlavnou príčinou terajšieho ekonomického chaosu a  ako sa dá zmierniť jeho dopad. Poukazuje aj na to, že hoci navonok sa súčasnosť javí ako nepriaznivé obdobie, v skutočnosti je to ideálna príležitosť na investovanie do finančného vzdelania – „vaším najlepším aktívom je vaše finančné IQ.“

Mnoho ľudí si začína uvedomovať, že priemyselný vek sa skončil, nahradil ho vek informácií a  zákony sveta sa navždy zmenili. V  informačnom veku sa musíte o  seba postarať sami. Kiyosaki v  tejto súvislosti tvrdí, že „súťažíte o  prácu s  ľuďmi na celom svete“. Nariekanie a sťažovanie si na ekonomiku alebo obviňovanie druhých vám však finančnú budúcnosť nezaistí. Ak chcete byť bohatí, musíte si bohatstvo sami vybudovať. Musíte získať kontrolu nad svojimi financiami – a  najlepšie už dnes! Pretože podľa Kiyosakiho sú práve tieto turbulentné časy plné zaujímavých ekonomických príležitostí.

Keď v  roku 1997  vyšla Kiyosakiho prvá kniha Bohatý otec, chudobný otec, na verejnosti zarezonovali mnohé autorove inovatívne postrehy. („Váš dom nie je aktívum.“) A  hoci ekonomickí odborníci nemusia súhlasiť s  niektorými názormi, pre laikov edícia Bohatý otec, chudobný otec zostáva naďalej populárna, a to najmä vďaka zrozumiteľnému štýlu, ktorým autor opisuje svet ekonomiky a financií.