Katarína Režná
17.10.2014

Bridget Jonesová: Zbláznená do chlapa - Helen Fieldingová

Preklad Diana Ghaniová
Ikar 2014

Kto by nepoznal notoricky známu smoliarku Bridget z Denníka Bridget Jonesovej a z pokračovania Bridget Jonesová: S rozumom v koncoch? Kto nečítal knihy súčasnej autorky Helen Fieldingovej, tak určite videl ich sfilmované verzie s Renée Zellweger, patriace k obľúbeným filmom (nielen) single tridsiatničiek, ale aj žien všetkých vekových kategórií. Fieldingová čitateľom ponúka dorozprávanie príbehu s názvom Bridget Jonesová: Zbláznená do chlapa.

Bola som zvedavá na vývin postáv, na nové zvraty a možné vtipno-trápne situácie, ktoré Bridget doposiaľ sprevádzali. Autorka zachovala denníkovú formu románu zachytávajúcu približne rok života Bridget a retrospektívne návraty do predchádzajúcich piatich rokov. Po trochu nedvižnom Prológu z nasledujúcich štyroch kapitol a záveru sršala vtipná a vyzretejšia 51-ročná Bridget. Ani v tomto veku ju a okruh jej starých kamarátov Toma, Jude a Daniela Cleavera neopúšťajú témy, ako rozoberanie partnerských vzťahov, sex, chudnutie, životné trapasy a malé víťazstvá. Úprimná a roztržitá Bridget sa okrem toho pasuje aj s výchovou detí, budovaním kariéry, hľadaním toho pravého a zdravým životným štýlom, ktorý sa snaží dodržiavať s jej príslovečnou dôslednosťou v predsavzatiach: „Pred jogou nevypijem toľko diétnej koly, že sa celé cvičenie scvrkne na snahu neprdnúť si.“

Zdalo sa mi, že Fieldingová opäť recykluje dejové zápletky z románov Jane Austinovej, čo miestami pôsobilo otrepane. Príbeh ma napriek tomu nesklamal. Prijala som Bri dget ako vyspelejšiu, i keď stále svojskú postavičku, na ktorej som sa pobavila a tešila sa na ďalšie čítanie. Knihu odporúčam všetkým, ktorí sa vedia odosobniť od svojich predstáv o pokračovaní tohto príbehu a užiť si spolu s Bridg jej up-and-downs... Tretie pokračovanie Denníka Bridget Jonesovej je bodkou za jej naplneným životom.