Čo je na večeru, pán Gum? - Andy Stanton

Tí, ktorí poznajú knihy Andyho Stantona, vedia, že ide vskutku o neobyčajne zábavnú a dobrodružnú jazdu. Áno, jazdu. Príbehy o pánovi Gumovi ani zďaleka nepripomínajú pokojne plynúcu atmosféru detských kníh. Sú plné dejových zvratov, bláznivých postáv, originálneho humoru a ďalších prvkov, ktoré Stantonove knihy robia jedinečnými. Výnimkou nie je ani najnovší literárny prírastok Čo je na večeru, pán Gum? Obec Spitá Lehota sa tentoraz stáva dejiskom Vojny o večeru. Keď si strana dobra vyrazí na dovolenku, vzduch pre zlé sily ostáva čistý. Zatiaľ čo Polly so svojimi kamarátmi, Alanom Taylorom (medovníkovým mužíčkom s elektrickými svalmi) a Piatkom O´Learym oddychujú pri mori, pán Gum a jeho kumpán Vilo Viliam Tretí sa dostanú do konfliktu. Všetko sa začne tým, že pán Gum dá pred nechutnými vnútornosťami z Vilovho Kráľovského mäsiarstva prednosť ešte nechutnejšiemu kebabu Mastného Ivana. Kým Ivan pripravuje vo svojom Raji gebuzín páchnucu pochúťku, vo Vilovi rastie túžba po pomste.

A tá na seba nenechá dlho čakať. Na jednej strane Vojny o večeru stojí samotný Vilo a na druhej Mastný Ivan, jeho škriekajúca opica a Pán Gum. Ich muníciou sú mäsiarske výrobky, ktorými zahádžu celú Spitú Lehotu. A čo sa stane, keď sa sily dobra vrátia naspäť do mestečka? Ako napovie Duch dúhy, po ktorého šľachetných posolstvách ostáva iba hrsť ovocných žuvačiek, riešením je láska. „Vilo je hrdý a páchnuci muž. Môže ľúbiť iba mäsiarku, ktorá je rovnako šikovná ako on. Volá sa Tchora Chrochtavá a je Mäsiarskou kráľovnou Starého Londýna.“ A tak sa hrdinská Polly s kamarátmi vydáva na cestu do Starého Londýna, kde na ňu v nebezpečnej štvrti miestnych mäsiarov zvanej Rebierkový rad čaká posledná šanca na záchranu Spitej Lehoty.

Medzitým sa v knihe ocitne „veľká tlačová chyba“, kapitola Zoznámte sa s pánom Plame­niakom, ktorá tam nemá čo hľadať, a takisto sa dozviete, kde sa po celý čas túlal Pollyin verný kamarát, veľký pes Džeky. Že v tom už máte trochu guláš? Nemajte obavy, chutí výborne. A ako vraví Piatok O´Leary: „Pravda je rumová pralinka!“