13.01.2009

Deti čarovnej lampy – Deň džinovských bojovníkov - P. B. Kerr

P. B. Kerr

Deti čarovnej lampy – Deň džinovských bojovníkov

Bratislava, Vydavateľstvo Slovart 2008

Preklad Patrick Frank

P. B. Kerr ponúka štvrtý príbeh dvojčiat - džinov Johna a Philippy Gauntovcov. Matka dvojice hlavných hrdinov je ako najvyššia sudkyňa džinov s titulom „modrý džin babylonský“ pozbavená všetkých emócií. Aby ju získali späť, rozhodnú sa nájsť pôvodnú kandidátku na titul modrého džina, Faustinu. Hľadanie Faustininej duše vedie do ríše duchov, v ktorej sú schopnosti džinov takmer nulové. Po príchode do tejto ríše zistia, že duchovia záhadne miznú. Nitky udalostí napokon vedú až k čínskej terakotovej armáde. Akoby toho ešte nebolo málo, otec dvojčiat je v moci Matuzalemovej kliatby, takže starne omnoho rýchlejšie než ostatní ľudia.

Hrdinovia musia bojovať na viacerých frontoch, okrem osobného šťastia im na pleciach spočinie i osud veľkej časti sveta. Démon Iblís sa totiž prostredníctvom televíznej kúzelníckej šou svojho syna Dybbuka usiluje zotročiť milióny detí na celom svete.

Príbeh namiešaný zručnou rukou z dobre známych, osvedčených ingrediencií si popri vypätosti tém ponecháva i miesto na humor a nenásilnú sebairóniu.

P. B. Kerr (narodený roku 1956), vlastným menom Philip Kerr (pseudonym P. B. Kerr používa len pri písaní fantasy venovanej mládeži) je škótsky autor náročnej vedeckej fantastiky (Gridiron, Druhý anjel). Je známy tiež ako autor detektívnych románov, trilógia spojená postavou súkromného detektíva Bernhardta Gunthera sa odohráva v atmosfére nacistického Nemecka. Román Wittgensteinov mozog potom fascinujúcim spôsobom kombinuje vedeckú fantastiku s detektívkou. Filozofický dialóg s vrahom v Londýne roku 2013 sa stal bestsellerom. Vo svete sa však komerčne presadil predovšetkým jednoduchšími príbehmi cyklu Deti čarovnej lampy. Piate pokračovanie osudov dvojčiat by sa malo na knižných trhoch objaviť v nasledujúcom roku.

Miloš Ferko