Dievča z Atlantídy - Wolfgang Holbein - Dobrodružstvá a útrapy dospievania

Dobrodružstvá a útrapy dospievania

Wolfgang Holbein

Dievča z Atlantídy

Bratislava, Mladé letá 2003

Preklad Daniela Humajová

Na svete je ďalšia kniha zo série 12 kníh Operácia Nautilus. Prvé dve časti tohto napínavého čítania o bájnej Atlantíde – Zabudnutý ostrov Dievča z Atlantídy sú už aj v slovenskom preklade. Dej druhej časti sa odohráva roku 1914, ktorý poznačí začiatok prvej svetovej vojny. Hlavnou postavou je Mike, syn legendárneho kapitána Nema a dedič ponorky Nautilus. Ponorka predstavovala hotový poklad, pokiaľ išlo o jej technické vybavenie a zároveň stelesňovala úžasnú moc. Fantastický dopravný prostriedok sa mohol zmeniť na nebezpečnú zbraň, ak by sa dostal do nepovolaných rúk. Otvorenú hrozbu predstavoval kapitán Winterfeld z nemeckého kráľovského vojnového námorníctva. Veliteľ ponorky Trautman strávil v jej útrobách 15 rokov a posledných sedem mesiacov v nej boli spolu s ním aj Mike s osobným strážcom Ghundom Singhom a spolužiakmi z internátu Benom, André a Chrisom.

Vojnová loď kapitána Winterfelda sa pokúša odhaliť tajomstvo Atlantídy a zmocniť sa pozostatkov starej civilizácie. Preto na palube väzní profesora Arronaxa, odborníka na legendy o zániku kontinentu. Nemecký kapitán spozoruje blízkosť Nautila a začne ju ostreľovať. Posádke ponorky sa podarí uniknúť a vydať sa na prieskum morského dna. Objavia sklenenú truhlu a v nej uložené krásne dievča. Stráži ho jednooký kocúr. Neochraňuje však dievča pred svetom, ale svet pred dievčaťom. Jediný Mike sa dokáže dorozumievať s kocúrom. Ľudská túžba po moci je neohraničená a nemeckej posádke sa podarí naložiť truhlu na palubu svojej lode. Dievča ožíva a s ňou aj negatívne energie. Blíži sa katastrofa, ktorú dokážu odvrátiť len Mik a kocúr Astaroth.