Jana Túry Kopčová
31.10.2014

Hľadám Rómea - Alexandra Potterová

Hľadám Rómea
Preklad Broňa Duhanová
Noxi 2013

Romány pre ženy anglickej spisovateľky Alexandry Potterovej sú v zahraničí mimoriadne obľúbené, no získali si aj slovenské čitateľky. Jej diela sa vyznačujú ľahkosťou a svojským ženským humorom. Kritici ich často prirovnávajú k Denníku Bridget Jonesovej. Pre jej knihy Dokonalé rande, Kto je to dievča? a Daj si pozor na želania preložené do slovenčiny sú typické absurdné situácie. V knihe Hľadám Rómea však autorka stavia na každodennú realitu.

Hlavnou hrdinkou je atraktívna a v práci úspešná Juliet (výber mena nie je náhodný) žijúca v dlhoročnom pokojnom, ale nudnom a stereotypnom vzťahu. Vyvrcholením všetkého je, keď jej partner zabudne nielen na Valentína, ale aj na skutočnosť, že ho čaká na romantickej večeri v reštaurácii, ako sa pôvodne dohodli. A samozrejme, náhodou v ten istý deň stretne Juliet sebavedomého a šarmantného Sykesa. Ten ju po krátkej známosti pozve do romantickej Verony. A zápletka sa začína... Hrdinka túži po dobrodružstve a nečakanom vzrušení, ktoré jej tak veľmi chýba v súčasnom vzťahu, no zároveň si nie je istá, či si vybrala správne. A tak hrá na obidve strany. No dlho utajované tajomstvo sa raz musí prevaliť... Svižne napísaný príbeh je primárne o hlavných hrdinoch, ale nechýbajú ani vedľajšie postavičky (Julietina tehotná kamarátka rozhodujúca sa, či si svoje dieťa ponechá, alebo stará suseda nostalgicky spomínajúca na svoju mladosť), ktoré dej spestrujú a často Juliet usmerňujú. Jednoduchý príbeh rýchlo plynie a na rozdiel od Potterovej predchádzajúcich kníh je jemne okorenený erotikou a drobnými vulgarizmami.

Diskusné fóra týkajúce sa Potterovej príbehov sú plné nadšených čitateliek, ktoré knihy označujú veľavýznamným „oddychovky“. A skutočne! Jej knihy nesklamú žiadnu fanúšičku romantických príbehov o láske. Na druhej strane, najlepším variantom je čítať ich s dlhším časovým odstupom, pretože po čase začnú hravé a vtipné príbehy nudiť a dokonca mierne znervózňovať. Ak sa však tomu vyhnete a Potterovej knihy získajú u vás status dovolenkového čítania, tak budú tou správnou voľbou.