Ilustrované dejiny zbraní. Od pazúrikových sekier po automatické zbrane - Chuck Wills

Chuck Wills

Ilustrované dejiny zbraní

Od pazúrikových sekier po automatické zbrane

Bratislava, Perfekt 2007

Preklad Peter Koza

Pri listovaní tejto publikácie si uvedomíme, že väčšinu veľkých krokov ľudstva sprevádzajú vynálezy zbraní. Od úsvitu dejín, keď sa ruka paleolitického človeka naučila opracovať pazúrik, až po prvé stopy človeka na Mesiaci. Ak by sme medzi najväčšími vynálezmi ľudstva hľadali nástroje s čisto mierovým využitím, asi by kníhtlač zostala na skromnom zozname v porovnaní napr. s objavením pušného prachu. Večnou otázkou zostáva, či pokrok závisí viac od túžby po živote, alebo po moci. Prirodzený pud sebazáchovy núti človeka zdokonaľovať zbrane, a tak určovať smerovanie civilizácie, no zároveň tým čoraz dokonalejšie ohrozuje svoju existenciu. Tejto túžbe po ovládaní chodu sveta neodolali ani viacerí géniovia, napríklad Da Vinci svojimi technologickými zlepšeniami zbraní predstihol dobu. Alfred Nobel nám napriek ničivému využitiu dynamitu zanechal prostredníctvom nadácie a každoročného udeľovania cien najpokrokovejším dielam ľudstva mierové posolstvo. Ak sa chcete so zbraňami zoznámiť nielen ako s nástrojmi obrany či zabíjania, ale aj ako s umeleckými predmetmi či súčasťou technického pokroku, pokojne otvorte túto publikáciu. Samozrejme, za predpokladu, že nie ste vyslovení pacifisti. Pretože autor sa nevyhýba ani opisu bojov a významných bitiek, kde boli zbrane jednotlivých historických období použité prvý raz. Na farebných obrázkoch môžete obdivovať umelecké spracovanie niektorých častí kovových zbraní, ako sú dýky, šable, halapartne, alebo sa čudovať nad vynaliezavosťou tvorcov zákerných zbraní. Pištole zamaskovali do tvaru dáždnika či vychádzkovej paličky. Pre obdivovateľov ,,mužských hračiek“ určite nebude kúpa tejto publikácie výstrelom do prázdna.