Mág (Tajomstvo nesmrteľného alchymistu Nicholasa Flamela) - Michael Scott - Pre potterovských fanúšikov

Pre potterovských fanúšikov

Michael Scott

Mág (Tajomstvo nesmrteľného alchymistu Nicholasa Flamela)

Bratislava, IKAR 2009

Preklad Patrick Frank

Autor, odborník na mytológiu a folklór, zužitkoval svoje vedomosti v tvorbe, a tak nečudo, že získal prívlastok írsky „kráľ fantasy“ a jeho dielo medzinárodný čitateľský ohlas i záujem filmárov. Román Mág je druhou časťou šesťdielnej ságy, v ktorej Scott privádza na scénu okrem ľudí aj predstaviteľov Nesmrteľných, Starších rás, Temných pánov, upírov, čarodejníkov, Valkýr a nechýbajú ani prehistorické príšery. Všetci zvádzajú zápas o moc, chcú sa zmocniť detí so zlatou a striebornou aurou z prorockej legendy, ktorých magické schopnosti sa ešte len prebúdzajú a môžu nimi zachrániť alebo zničiť svet. Proti nesmrteľnému alchymistovi Nicholasovi Flamelovi, jeho družke Perenelle, americkým dvojčatám Sophie a Joshovi Newmanovcom , ktorým pomáha Bojovníčka Scathach, vnučka Čarodejnice z Endoru, stojí zlovestný mág – doktor John Dee a majster úskokov Niccolo Machiavelli. Postáv z historicky známymi menami je v príbehu viacero. Dvojčatám pomáha napríklad aj Jana z Arku. Dej sa odohráva počas troch dní od nedele 2. júna do pondelka 4. júna na dvoch kontinentoch. Kým Perenelle je uväznená v podzemí starého ostrovného amerického väzenia Alcatraz, Nicholas Flamel premiestnil pomocou energetickej silobrány deti do svojho rodného Paríža. Mesto sa za šesťsto rokov zmenilo, nie však jeho povestné katakomby, kde sa hrdinovia ocitnú počas divokej naháňačky. Svet fantázie prepletá autor s historickými reáliami občas v ťažko uveriteľných obrazoch a spojeniach, ale výsledok je pozoruhodne pútavý . I keď, ktohovie, ako jednotlivé informácie absorbujú mladí čitatelia a či z toho nebudú mať v hlavách trochu zmätok alebo to v nich vzbudí záujem aj o históriu a nielen o fantasy. Ale i tak sa už teším na ďalšie pokračovania.