Vladimír Radosa
19.03.2008

Mefistov klub - Tess Gerritsenová

Tess Gerritsenová: Mefistov klub

Bratislava, Ikar 2007

Preklad Katarína Jusková

Tess Gerritsenová je v žánri trileru ostrieľaná harcovníčka a predstavovať ju by bolo rovnako zbytočné ako recept na chlieb s maslom v kuchárskej knihe. Jej napínavé príbehy z lekárskeho prostredia sa už aj na Slovensku hltajú ako chuťovky a Mefistov klub nebude výnimkou. A s porciou kečupu navyše.

So súdnou lekárkou Maurou Islesovou a detektívkou Jane Rizzoliovou sme sa mohli vďaka Ikaru stretnúť už v príbehoch Posledný svedok, Dvojníčka alebo Hriešnik. Tentoraz sa hneď na úvod stretávajú na mieste vraždy mladého dievčaťa. Telo vrah rozštvrtil a krvou napísal odkaz v latinčine: „Zhrešil som.“ Maura počas pitvy obete zistí, že ľavá ruka patrí inému telu, zrejme sa niekde nachádza ďalšia obeť.

Kým sa podarí odhaliť jej totožnosť, obeťou maniaka sa stáva Rizzoliovej nová kolegyňa. Aby situácia bola ešte komplikovanejšia, do hry vstupuje Mefistov klub – organizácia, ktorej úlohou je pátrať po vyslancoch zla. Aj hlupák však vie, že ak sa dlho pozeráte do priepasti, začne sa priepasť pozerať do vás. Preto potom, ako na seba upútajú pozornosť temných síl, sú v ohrození života aj samotní členovia klubu. Maura aj Jane sa snažia dolapiť vraha skôr, ako znesie zo sveta ďalšie obete. Ich situácia je o to ťažšia, že ich prenasledujú  problémy v súkromí: Mauru kvôli jej vzťahu s kňazom Danielom a temnému dedičstvu po jej matke – vrahyni, Jane trápi kríza vzťahu jej rodičov.

Gerritsenová nezostala nič dlžná povesti majsterky pera a naservírovala nám príbeh krvavejší ako pravý argentínsky steak. Všetko je tak, ako má v správnom trileri byť, dostatočná dávka napätia, krvi a mystiky nás posunie k záverečnému finále. V ňom nás tradične očakáva prekvapivé rozuzlenie a víťazstvo dobra nad zlom.

Mimochodom, Tess Gerritsenová vraj žije v Maine, rodisku a trvalom bydlisku majstra hrôzy Stephena Kinga. Ak by sa u neho pár krát zastavila na kávu, možno by načerpala pár sviežich nápadov. Mefistov klub je zručne napísaný triler, štipka korenia by mu však pomohla...

Vladimír Radosa