Recenzia
15.01.2009

Moja prvá angličtina

Moja prvá angličtina

Bratislava, SPN – Mladé letá 2008

Metódy učenia cudzieho jazyka sú dnes rôzne: od klasických, ktoré zahŕňajú memorovanie slovnej zásoby a fráz, cez konverzačné metódy až po metódy stimulácie mozgu (psychowalkman). Dôležitým faktom zostáva, že napriek možnostiam zohráva kniha aj v tejto oblasti úlohu stálice. Dôkazom úspešnosti je druhé vydanie Mojej prvej angličtiny, určenej deťom, ktoré s týmto svetovým jazykom začínajú. Dokáže osloviť najmä štvor- až šesťročných, nečudo, veď jej podstatnú náplň tvorí farebný obrázkový slovník abecedne zoradených hesiel. Farebnosť, charakter kresieb a ich názornosť pôsobia komunikatívne – na obrázkoch sa uvádza výslovnosť anglických slov a preklad. Preklad sa pritom netýka len slova, ale pod obrázkom figuruje veta a dané slovo v nej býva zvýraznené. Dieťa takto získava trojnásobný impulz: slovníkový, gramatický i kontextuálny. Napríklad: „sun“, „The sun is shining“, „Slnko svieti“. Záverečné kapitoly knihy tvorí dvojjazyčný slovník a súbor užitočných výrazov. Metóde naozaj nemožno nič vytknúť a výber slov v prezentovanej slovnej zásobe je zas otázkou diskusie; predsa len v nej možno niekomu budú chýbať také základné slová, ako hračka, ihrisko alebo zviera, zvlášť ak tu našli miesto slová kombinačky, rúž atď. Ako východisková jazyková príručka však táto kniha určite patrí medzi spoľahlivé.

–mat–