Motýlik – Sylvia Mozerová – Výzva a volanie o pomoc

Výzva a volanie o pomoc

Výzva a volanie o pomoc

Sylvia Mozerová

Motýlik

Nitra, Enigma 2008

Na svojej webovej stránke zverejnilo vydavateľstvo Enigma v roku 2000 text Motýlika, ktorý si stiahli tisíce jej návštevníkov zo Slovenska i Česka. Na základe priaznivých ohlasov a podnetov čitateľov (napr. ,,rozšírte túto knihu do škôl – zachránite veľa ľudí“) sa vydavateľstvo rozhodlo pripraviť knižné vydanie tejto mediálne známej novely ako prvej slovenskej e-knihy. Motýlik je prerozprávaním reálneho smutného príbehu, je sondou do duše a sveta mladých narkomanov. Hlavnou hrdinkou je študentka Miška, ktorej rodina sa práve rozpadáva a neunesie faloš a zradu najbližších priateliek. V návale žiaľu a bezradnosti stretne v noci pod trenčianskym hradom skupinu mladíkov, ktorí ju vypočujú a ponúknu jej tabletku na ,,zabudnutie“. V ten večer už viac nijaký smútok necítila, ale zaplavila ju radosť. Za 15 minút sa z neznámych chalanov stali jej najlepší kamaráti. Prvý krok na šikmú plochu sa ,,vydaril“. Miška zabudla na školu, rodinu, priateľov, známych a dovtedy uznávané hodnoty.... odteraz uznávala len ,,herákov“. Droga sa stala jej modlou, ako povedala: ,,spadla som do priepasti, ktorá ma svojou krásou a hĺbkou neuveriteľne priťahovala, ale z ktorej som sa už nikdy nemohla dostať“. Akékoľvek pokusy rodiny, aby sa odpútala od partie, skončili neúspešne. Keď sa jej priateľ, narkoman Martin dlhšie neukázal a nedal o sebe vedieť, Miška cítila, že bez neho nedokáže žiť. Predávkovala sa v jeho byte. Príbeh Mišky, ktorý sa skončil tragicky, je obrazom krutej reality. Je nielen výstrahou, ale aj výzvou, volaním o pomoc.

–lč–