Marek Zákopčan
30.06.2011

Nádherné tvory - Kami Garciová – Margaret Stohlová

Bratislava, Ikar 2011
Preklad Patrick Frank

Debut amerického autorského dua si našiel fanúšikov už vo viacerých krajinách. Po upíroch, vlkolakoch, anjeloch a mimozemšťanoch k nám prichádzajú ďalšie nadprirodzené bytosti. Tie sa predstavujú v sérii Kronika prekliatych zaklínačov. Spoločným znakom s inými známymi fantasy sériami je najmä vek hlavných hrdinov – sú to stredoškoláci, ktorí by poľahky zapadli medzi svojich rovesníkov, nebyť ich osudového predurčenia.

Do zapadnutého amerického mestečka prichádza nová študentka (ako inak?) menom Lena. Už od začiatku ju všetci odmietajú, je totiž neterou miestneho čudáka. Iba jeden chlapec cíti, že Lena nie je ako ostatné dievčatá a postupne si k nej nachádza cestu. Ako však Ethan zisťuje, je s ňou prepojený viac, než by si kedy pomyslel... Zaklínači spoznávajú svoj osud v deň šestnástych narodenín a Lena odpočítava dni, kedy sa rozhodne o tom, či sa prikloní na stranu svetla, alebo temna...

Kniha je určená skôr pre mladšie ročníky. Úvod je navyše pomerne zdĺhavý, pripomína otrepanú tínedžerskú love story. Netreba to ale vzdávať, príbeh má obrátky a postupne sa odhaľujú ďalšie tajomstvá a prekvapenia sa sypú jedno za druhým. Veľkým plusom sú vedľajšie postavy, napríklad Ethanova pestúnka Amma alebo Lenin strýko Macon, či jej diabolská sesternica Ridley. Dodávajú šťavu tam, kde stoja hlavní hrdinovia v úzadí a skvelo dotvárajú vtipno-tajomnú atmosféru. A nemôžem vynechať ani zápletku spočívajúcu v retrospektívnom rozprávaní udalostí počas americkej občianskej vojny.

Ikar pripravuje už aj druhý diel tejto série, určite sa vám však bude lepšie čítať, ak budete mať už tento prvý – pošlite kupón IKAR 1 z 11. strany k nám do Knižnej revue do 21. júna a uvidíme.