04.08.2010

Nevidím, nepočujem, milujem – Iva Kučerová – Nepoučiteľné, ale úžasné. Jednoducho ženy

Nepoučiteľné, ale úžasné. Jednoducho ženy

Iva Kučerová

Nevidím, nepočujem, milujem

Bratislava, Motýľ 2009

Je lesk šoubiznisu naozaj taký neodolateľný? Láska nádherne romantická vydrží naveky? Dokážu byť ženy úžasné priateľky a intrigy sú len ilúzia? Na dva nádychy zatvoríme oči, vyčistíme myseľ, vydýchneme a začneme čítať knihu, ktorá nás vtipne vyvedie z podobných omylov. Iva Kučerová vo svojej druhej knihe opäť vyfabulovala zaujímavý a kontrastný príbeh mladej, neskúsenej dievčinky a o niečo staršej a mužmi „oblietanej“ ženy. Bia, mladá milovníčka psov sa za zaujímavých okolností ocitla v hlavnom meste a rozhodla sa zmeniť svoj život – chce ho zasvätiť psím dušiam a medzitým nájde lásku. Lea je televízna moderátorka a na lásku neverí. Je presvedčená, že človek potrebuje v živote len dobré kontakty, aby sa mal dobre. Ako tieto dve rozdielne ženy môžu mať niečo spoločné? Čudujeme sa. Smejeme sa na ich rozdielnych svetoch. Kým Bia ani netuší, o čom bulvár píše, Lea sa v ňom objavuje. Bia je naoko naivná, ešte nepoznačená pravou láskou, a preto sa jej spočiatku Lea, ale neskôr aj jej šéfka Nina, snažia otvoriť oči a nahovoriť, že láska je len prelud, že muži sú len lovci a jediné, čo ich zaujíma, že sex, posteľ a opäť sex. A kým Lea všetko silí, snaží sa získať priazeň niekoľkých mužov, ktorí sa jej môžu úžasne hodiť ku kariérnemu rastu, či luxusnej dovolenke, Bia prichádza ku všetkému akosi hladko. Šťastie na ňu sadá v každej oblasti. Robí, čo ju baví, zoznámila sa s mužom, ktorý jej poplietol snáď všetky myšlienky v hlave... A Lea zisťuje, že má pri sebe najúprimnejšiu kamarátku, akú kedy mala.

Kým román Loviť alebo nebyť bol o neutíchajúcom love zúfalej tridsiatničky, tento príbeh je zvláštny niečím iným. Láskou ku psom, čistým citom, ktorý prichádza, keď ho najmenej čakáme, priateľstvom, ktoré sa v skazenej spoločnosti lesklého šoubiznisu a tvrdej konkurencie veľmi nenosí.