Marek Zákopčan
05.03.2012

Nezabudnuteľná láska - Mary Baloghová - Zimná romantika

Zimná romantika

Bratislava, Slovenský spisovateľ 2011
Preklad Tamara Chovanová

Knihou Nezabudnuteľná láska sa začína nová štvordielna romantická séria o učiteľkách súkromnej školy. Kto pozná Ba lo ghovej predchádzajúce romány, budepríjemne prekvapený, pretože v nových príbehoch dostanú väčší priestor už známe postavy.

Prvý román sa začína nesmierne romanticky. Učiteľku hudobnej výchovy a francúzštiny Frances Allardovú pri návrate z vianočných prázdnin zastihne snehová búrka. Pokazí sa jej koč, za čo viní neznámeho jazdca, z ktorého sa vykľuje Lucius Marshall, vikomt Sinclair. Obaja musia prečkať dve noci v prázdnom hostinci. Vyčíňajúca metelica, povianočná atmosféra, preskočené iskry spolu so stavaním snehuliaka, guľovačkou a zvedavými rozhovormi premenia nevraživosť na sympatiu.

Obaja si však uvedomujú, že spoločný čas sa skončí spolu s víchricou. Každý sa vydá svojím smerom, ale s veľmi živými spomienkami. Frances sa venuje záslužnej práci s mladými dievčatami a Lucius má na zreteli rodinné záujmy, najmä nájsť si vhodnú manželku. Zdá sa, že jeho najbližší mu ju už vybrali, ale osud zariadi, aby sa opäť stretol s Frances a všetky predsavzatia sa razom vytratia...

Baloghová vystavala príbeh na vzťahovej rovine bez dramatických zvratov, ale napriek tomu sa číta ľahko a rýchlo. Obe hlavné postav y sú sympatické a vôbec nie také jednoduché, ako by sa sprvu mohlo zdať. Okrem toho zaujmú aj vedľajšie postavy, ktoré sú hlavnými aktérmi v ďalších dieloch. Takže neváhajte a počas chladných dní si doprajte plnokrvnú romantiku :-). Tú ponúka aj Baloghovej romanca Prísľub lásky.