Odvážna princezná - Jenny Dale - Čítanie na zadné sedadlo v aute

Čítanie na zadné sedadlo v aute

Jenny Dale:

Odvážna princezná

Bratislava, Mladé letá 2009

Preložil Ondrej Šebo

Aj u nás známa autorka série obľúbených dobrodružných príbehov o psoch nazvala najnovšiu knihu podľa „protagonistky“ – odvážnej princeznej, ktorou je roztomilé šteniatko, dcéra kokeršpaniela Princa. Napínavý príbeh je tentoraz sústredený okolo nakrúcania filmu na Ainsworthskom hrade. Väčšinu účastníkov už poznáme z minulých príbehov tak, ako poznáme aspoň sčasti aj ich minulosť, vzťahy medzi nimi, udalosti, ktoré už spoločne zažili, takže sa stretávame so starými známymi. Ale o nič nie sú ukrátení ani čitatelia, ktorí sa s príbehmi Jenny Daleovej stretávajú po prvý raz, autorka ich totiž stručne informuje o všetkom, čo je dôležité pre lepšie pochopenie príbehu o „odvážnej princeznej“, jeho hlavných zápletiek. Najpodozrivejšie na filmovaní je, že ho sprevádza nehoda za nehodou, takmer všetky sa však týkajú kokeršpaniela Princa... Režisér, producent, aj herci sa hnevajú. Detskí účastníci, najmä súrodenci Emily a Neil Parkerovci, ktorých rodičia vlastnia hotel a útulok pre psov a  veľmi dobre rozumejú štvornohým priateľom, neprepadajú zbytočnému hnevu, ale chopia sa iniciatívy a rozhodnú sa vypátrať vinníka. Dopustia sa pritom aj zopár omylov, ako sa im spočiatku zdá, podozrivých je totiž na hrade a v jeho okolí viac, napokon však za výdatnej pomoci šteniatka objavia toho, kto sa chcel znemožnením filmovania celkom nespravodlivo pomstiť nevinným za to, že pred rokmi prišiel o prácu, za čo si však mohol on sám... Z celého príbehu vanie atmosféra družnosti, silného puta medzi ľuďmi – či už deťmi alebo dospelými – a psami. A napokon, aby sa táto atmosféra nenarušila, aj tento príbeh o hľadaní vinníka sa, podobne ako ostatné zo série, končí šťastne, zápletka sa rozuzlí a všetci účastníci príbehu trávia prekrásne Vianoce spoločne na Ainsworthskom hrade.

–ef–