Začnem cvičiť

Začnem cvičiť

Alycea Ungarová

Pilatesov sľub: Za 10 týždňov telo ako vymenené

Bratislava, Ikar 2006

Preklad Soňa Jagelková

Autorka tejto praktickej príručky na zdokonalenie tela vychádza z metódy Josepha Pilatesa (1881 – 1967), ktorý sa nevenoval slabým miestam tela, ale sústreďoval sa na jeho silné stránky. Ak budete krok za krokom dodržiavať autorkine rady a postupy, naučíte ovládať svoju myseľ a pomocou nej trénovať telo. Preto odhodlaných cvičencov hneď v úvode zoznamuje so základnými šiestimi princípmi Pilatesovej metódy – každý pohyb musíme kontrolovať; podstatnou súčasťou cvičenia je koncentrácia; každý cvik je zameraný na centrálny pletenec (jadro); treba zladiť dýchanie s pohybom; cvičenie si vyžaduje precíznosť a plynulosť. Pomocou schematických obrázkov nazriete do hlbín svojho tela, aby ste lepšie porozumeli ďalším autorkiným návodom, na ktoré partie tela sú jednotlivé cviky zamerané. Po úvodných kapitolách nasleduje praktická časť so zobrazenými fázami cvikov. Autorka zapojila do programu tri cvičenky, s každou z nich sa zameriava na iné partie tela – na hornú, na dolnú časť tela a na pružnosť pohybov a držanie tela. Program je rozdelený na desať týždňov. V prvom týždni sa cvičenky spoločne venujú základnému programu. Postupne pridávajú ďalšie cviky zamerané podľa ich individuálnych potrieb. Po desiatom týždni pravidelného a správneho cvičenia sa im splní Pilatesov sľub, že ich telo je ako vymenené. Ak si dávate novoročné predsavzatia zamerané na zdokonalenie svojej telesnej schránky, skúste, či Pilatesov sľub bude platiť aj vo vašom prípade. Môžete sa o tom presvedčiť za desať týždňov, ktoré strávite v spoločnosti A. Ungarovej a jej cvičenkýň prostredníctvom tejto publikácie.

–báb–