Veronika Jánošiková
01.04.2014

Plynutie – Pavel „Hirax“ Baričák

HladoHlas Group 2013

Cestovateľ, spisovateľ, hudobník, bloger, poet, textár, obchodník, filozof či fotograf Pavel „Hirax“ Baričák (i keď podľa jeho vlastných slov len obyčajná, teda zázračná duša, tak ako vy) vydáva svoj v poradí ôsmy román pod názvom Plynutie. Od svojho debutu Raz aj v pekle vyjde slnko uplynulo už sedem rokov, počas ktorých stihol autor vo vlastnom vydavateľstve HladoHlas vydať okrem románov cestopisy s vlastnými fotografiami, zbierky básní a objavil sa aj motivačný titul Šlabikár šťastia. Okrem knižných a hudobných úspechov sa Hiraxovi aj vďaka cestovaniu a rodine, ktorú si stihol založiť, rozvinul hlavne duchovný život, vďaka ktorému ho začali mnohí nazývať dokonca duchovným guru.

Román Plynutie však nie je odrazom pokoja a harmónie, naopak, pojednáva o búrlivom živote mladého chlapca Paliho. Excentrické správanie, sex, alkohol či vzdor sa tu stretá s láskou i snahou porozumieť životným pravdám a filozofii. Pali študuje na škole, ktorá ho nebaví. Zato ho baví písanie básní a filozofovanie popri popíjaní drinkov na dlh s priateľom Danom. Možno aj z tohto dôvodu to doma nemá práve ideálne, čoho následkom je spŕška negatívnych nálad a myšlienok, ktoré ho sprevádzajú. Po rokoch sa s ním navyše rozíde priateľka Andrea, ktorá ako sa dovtedy zdalo, nie je až taká úžasná, ako si myslel, a zo života sa mu postupne snaží spraviť peklo. Našťastie mu však život nadelí nádej v podobe novej lásky – tá sa stane jeho svetlom. Vďaka nej sa oplatí preskákať nepríjemnosti, ktoré Andrea prinesie ako prejav svojho osobného žiaľu.

Múdrosť „akí budeme dnes, taký bude svet  zajtra“ sa výrazne vinie románom Plynutie. Duchovnými posolstvami pretkané dielo v naoko jednoduchom príbehu obohatí myšlienkami dušu každého vnímavého čitateľa.