Marek Zákopčan
18.06.2015

Podvodníčka - Kristína Ježovičová

Vydavateľstvo Marenčin PT stavilo na edíciu ženských románov s mäkkou väzbou a  formátom vhodným do kabelky. O  náraste obľúbenosti tejto literatúry svedčia aj stále nové mená na obálkach kníh. Kristína Ježovičová však nie je na domácej literárnej scéne úplný nováčik, má za sebou historicko-romantický debut  Uväznená v  čase. Zápletka knihy  Podvodníčka  (2014) ponúka množstvo rôznych ciest, kadiaľ sa môže uberať príbeh, a autorka ich využíva v plnej miere.

Theresa sa prebudí v  nemocnici a  zisťuje, že stratila pamäť. Vôbec nespoznáva strnulú ženu, ktorá tvrdí, že je jej matka, ani si nespomína, čo ju priviedlo na nemocničné lôžko. Ako rodená Nemka odrazu používa slovenské výrazy a jej zmätenosť je znásobená nedôverou okolia, ktoré je presvedčené, že to len predstiera. Postupne sa jej myseľ rozjasnieva a  Theresa sa nestačí čudovať, do čoho sa to namočila. Na letisku náhodou stretla svoju identickú dvojníčku, ktorá jej navrhla šialený plán – má sa za ňu nejaký čas vydávať, za čo si vyslúži bohatú odmenu. Hneď na to ju zdrogovala, Theresa zostala dezorientovaná a  utrpela úraz hlavy. Ako príslušníčka jednej z  najbohatších rodín sa ponára čoraz hlbšie do vzťahov von Wilmersovcov. Jej budúcnosť sa spája s  dohodnutým manželstvom s príťažlivým Christopherom. Čo čert nechce, „Theresa“ sa doňho zamiluje, a  to celú situáciu len skomplikuje. „Theresa“ zotrváva v  panskom sídle, zbližuje sa s  členmi rodiny a popritom uvažuje, kam sa podela skutočná Theresa a  ako dlho potrvá, kým niekto odhalí jej do neba volajúci podvod...?

Medzi záplavou autoriek je Kristína Ježovičová originálnym zjavom – nečakajte otrepané témy a od prvých strán zrejmý koniec. Autorka má nadanie pre budovanie napätia a zápletiek, ktoré si dokážu udržať vašu pozornosť. Čoskoro jej vyjde ďalšia próza s názvom Soňa (Marenčin PT).