Proti rakovine nie sme bezmocní - David Servan-Schreiber

Schreiber

David Servan-Schreiber

Proti rakovine nie sme bezmocní

Bratislava, SPN-Mladé letá 2009

Preklad Mojmír Mach a Ingrid Brucknerová

Driemajúce rakovinové bunky sú každodennou morou ľudí v súčasnosti. Preto francúzsky lekár, uznávaný vedec a bývalý riaditeľ Centra pre integračnú medicínu v Pittsburgu D. Servan-Schreiber, ktorý tiež ochorel na rakovinu, sa rozhodol napísať zrozumiteľnú knihu pre všetkých. Už titul knihy, v ktorej jednoducho vysvetľuje obranné mechanizmy proti rakovine a uvádza prírodné prostriedky na jej liečbu, je motivujúci. Počas svojho ochorenia intenzívne sledoval výsledky výskumov a pochopil, že môže pomôcť svojmu telu, aby sa bránilo. S odbornými poznatkami, vlastnými skúsenosťami, ako aj s ďalšími klinickými prípadmi tých, čo sa nepoddali chorobe, sa podelil na stránkach tejto inšpirujúcej knihy. Načrtol, ako bojovať s rakovinou, ako jej predchádzať a ako zdravo žiť. Autor spracoval viacero prehľadných a najmä užitočných tabuliek, v ktorých objasnil, čo potláča a čo aktivizuje imunitné bunky, ako možno ovplyvniť rozličné zápaly, odporúča výber jedla podľa glykemického indexu, uvádza súhrn najdôležitejších krokov v stravovaní. Neposkytuje len všeobecné rady, ale zostavil poradie ovocia a zeleniny podľa kontaminácie škodlivými látkami, rýb a plodov mora podľa obsahu omega 3 mastných kyselín, upozorňuje, ktorým domácim prostriedkom by sme sa mali vyhýbať. Cenné sú aj jeho praktické rady, ako zlúčiť tradičné a alternatívne postupy v liečbe, ako minimalizovať škodliviny v životnom prostredí. Pri pohybe a fyzickej aktivite by sme mali zladiť myseľ s telom, zbaviť sa strachu, stresu a v stravovaní uprednostňovať suroviny s protirakovinovým účinkom. Text knihy dopĺňajú obrázky, grafy a bohatý prehľad zahraničnej literatúry k jednotlivým kapitolám. Vo Francúzsku aj USA túto publikáciu čitatelia prijali s nadšením. Pomáha totiž ľuďom uvedomiť si, že predsa niečo môžu urobiť v boji s touto zákernou chorobou. Kniha iste osloví aj čitateľov u nás.

Zuzana Galovičová