14.02.2014

Rázcestia - William Paul Young

„Jeho život bol doposiaľ dlhou sériou akýchsi rázcestí, príležitostí vyberať si z rôznych alternatív, ktoré mu prichádzali do cesty, a on sebavedome presviedčal seba i ostatných, že presne vie, kam každá z nich povedie…“ Takto sebaisto sa cítil hlavný hrdina knihy Williama Paula Younga Rázcestia (Tatran, preklad Andrea Behulová) Anthony Spencer, až kým jeho život nepoznačil kolaps, v dôsledku ktorého skončil v kóme na jednotke intenzívnej starostlivosti. Jeho telo konečne spomalilo a stalo sa nehybným, no v tom momente ožila duša! Anthony bol veľmi bohatý muž, ktorýsvojím nemorálnym a egoistickým správaním odstránil zo svojho života všetkých blízkych ľudí. Počas kómy sa však dostane do priestoru svojho srdca, v ktorom sa stretne s Ježišom a Duchom Svätým, a tí mu ukážu rumovisko, ktoré si za tie roky premrhaného života vo svojom srdci vybudoval. Celý príbeh možno rozdeliť na dve časti. Prvá rovina príbehu je postavená na filozoficko-teologickom rozhovore Anthonyho s Ježišom a Duchom Svätým, ktorí mu pomáhajú odhaľovať vnútorné zranenia. Druhú rovinu predstavuje Anthonyho návrat na Zem, nie však v podobe precitnutia z kómy: prenesie sa do myslí ľudí a stane sa ich súčasťou. Boží plán ho vloží do chlapca s Downovým syndrómom, skrze ktorého spozná jeho na leukémiu chorú sestru Lindsay. Boh mu dal dar uzdraviť jedného človeka. Od tejto chvíle sa začína jeho vnútorný boj, či zachráni seba a napraví všetky svoje chyby, alebo vylieči malú Lindsay… Autor šikovne využil metaforu hlasu, aby čitateľovi poukázal na vnútorný hlas každého z nás. Kniha je veľkým povzbudením nielen pre kresťanského čitateľa, jej hĺbka nechá vašu dušu voľne poletovať a snívať!