Jana Sokolová
17.10.2013

Sen v bielom - Nora Robertsová

Preklad Lucia Gáborová
Ikar 2013

Jedna z kráľovien ženskej literatúry Nora Robertsová, ktorej zoznam románov presahuje dve stovky, opätovne prichádza s romantickým príbehom. Tentoraz nás prenesie do sladkého, no hektického sveta svadobných príprav. Kniha Sen v bielom odhaľuje zákulisie plánovania svadieb vo vychýrenej svadobnej agentúre Sľub. Jej spolumajiteľkami sú štyri priateľky z detských čias: fotografka Mac, cukrárka Laurel, kvetinová aranžérka Emma a manažérka agentúry Parker. Všetky štyri predstavujú ambiciózne, nezávislé mladé ženy a každá z nich špičku vo svojom odbore.

Na pozadí fungovania svadobnej agentúry a ženského priateľstva autorka rozvíja príbeh fotografky Mackensie Elliotovej (Mac), ktorá vníma svet cez hľadáčik fotoaparátu a svojím talentom zastavuje čas v tom najkrajšom okamihu života šťastných párov. Napriek tomu (alebo práve preto), že sa denne pozerá na zamilované dvojice, je sama láske neprístupná. Na jednej schôdzke s klientkou však do jej života celkom nečakane vstúpi Carter Maguire. Mac sa bráni vážnemu vzťahu, ale stretnutia s rodinne založeným a intelektuálnym profesorom angličtiny v nej vzbudzujú čoraz silnejšie a hlbšie emócie, ktoré sa snaží v sebe potlačiť. Jej neschopnosť poddať sa vlastným pocitom vyplýva z postavenia dieťaťa rozvedených rodičov a z frustrujúceho, zložitého vzťahu s citovo labilnou matkou. A tak na pomoc prichádzajú verné priateľky a milujúci muž, ktorý sa svojej dávnej lásky nechce vzdať.

Sen v bielom predstavuje jednoduchý, miestami rozvláčny romantický príbeh, v ktorom sa dostáva do popredia dejová línia s postavou fotografky Mac. Hlavná hrdinka postupne „upratuje“ svoj život, nadobúda vlastnú ženskú identitu, nachádza v sebe silu popasovať sa so vzťahom k svojej matke a znovu získava vieru v lásku a večný manželský sľub. To všetko za pomoci a oddanosti ženských priateľských pút.

A hoci agentúra Sľub má termíny svadieb obsadené na rok dopredu, verné čitateľky Nory Robertsovej sa dočkali už aj ďalších pokračovaní príbehov štyroch priateliek. Kniha Ustlané na ružiach sa zameriava na osudy kvetinárky Emmy Grantovej, ktorej ľúbostný život skomplikuje bozk s dávnym priateľom Jackom. Hoci sa poznajú už dlhé roky, vzájomnú náklonnosť si začnú uvedomovať až teraz a musia sa vyrovnať s odlišnými názormi na lásku… Tretia časť Čaro okamihu rozpráva príbeh cukrárky Laurel MacBanovej, ktorá je až po uši zamilovaná do staršieho brata Parker, nemá však odvahu priznať sa k tomu. Prekročenie pomyselnej hranice medzi priateľstvom a láskou však na seba nenechá dlho čakať…