Júlia Poláková
11.12.2014

Šialený profesor - Charles Gilman

Hlavný hrdina strašidelného príbehu pre deti od 11 rokov Róbert Arthur prestupuje do novej Lovecraftovej základnej školy. Je pochopiteľné, že má obavy z príchodu medzi nových spolužiakov. Nepomôžu mu ani slová starostlivej mamy o tom, že škola má najlepšie vybavenie v meste. Začiatky bývajú zákonite ťažké. Arthur ale nemôže uveriť tomu, aké ťažké! Na uvítacom ceremoniáli spozná otravného Glenna Torkellsa – prerasteného chalana so záľubou v šikanovaní. Ten Arthura privíta presne tak, ako sa od neho očakáva – rozžutým gumovým červíkom hodeným priamo za krk. To nie je všetko! Stretnutie so surovcom Glennom iba odštartuje strašidelné dni na novej škole. Áno, je perfektne vybavená, žiaci sa učia z interaktívnych tabúľ, ale je normálne, že niekto dáva do skriniek na chodbe krysy? Nie je čosi podivné na profesorovi biológie Garfieldovi Goyleovi, ktorému z očí sála zlosť vždy, keď od študentov dostane otázku? Ako to, že sa v knižnici nachádza tajný vchod na pôjd? Táto škola však

ukrýva oveľa viac šokujúcich tajomstiev: „Arthur zaklonil hlavu, pozrel sa na strop – a ten sa naňho tiež pozeral. Bol pokrytý trasúcim sa zeleným rôsolom a z neho hľadeli desiatky očných buliev.“

Čo sa to v škole vlastne deje, si prečíta-

te v knižke Šialený profesor zo série Horror School od autora Charlesa Gilmana. Na prvý pohľad desivá obálka s meniacou sa podobizňou profesora Goylea s diabolskými rohmi napodiv ukrýva krásne prepracované ilustrácie Eugena Smitha. Napriek tomu, že dej miestami pripomína scény z Harryho Pottera, čitateľovi prinesie okrem zdravej dávky strachu aj ponaučenie. A čo je viac, napínavé dobrodružstvo Arthura sa prvým dielom ani zďaleka nekončí! V ďalšej časti série s názvom Podivné sestry (obe Vydavateľstvo Fragment 2014, preklad Mária Havranová) sa vydáva spolu s Glennom, dvojhlavou krysou a Karinou po stopách dvojičiek Priceových, ktoré sa dostali do moci zlých síl. Hroziace nebezpečenstvo vyvrcholí na Halloween.