16.04.2008

Staviame moderne a efektívne - Juraj Žilinský - Juraj Žilinský - Staviame moderne a efektívne

Juraj Žilinský

Juraj Žilinský: Staviame moderne a efektívne

Bratislava, Antar 2007

Stavebný boom, ktorý v posledných rokoch zasiahol celé Slovensko, zvýšil dopyt najmä po pozemkoch, materiáloch, odborných stavbároch a šikovných remeselníkoch. Potešiteľné je, že zvýšené požiadavky zákazníkov nie sú zamerané len na kvalitné materiály a murárske práce, ale čoraz častejšie aj na dobré nápady architektov. Odzrkadľuje sa to aj vo zvýšenom dopyte po odborných publikáciách o tvorbe exteriérov aj interiérov. Ak ste sa aj vy rozhodli pustiť do výstavby domu alebo rozsiahlej rekonštrukcie a nepoznáte vo svojom okolí nijakého architekta, vydavateľstvo Antar ponúka viacero publikácií. Najnovšou z nich je Staviame moderne a efektívne, v ktorej vás autor s celým tímom odborníkov zoznámi s postupom pri výstavbe, s modernými technológiami, ako aj výrobcami či dodávateľmi progresívnych materiálov. Kým urobíte prvý krok k novému bývaniu, autor vás zorientuje v spleti paragrafov a upozorní na viaceré zákonné podmienky, novinkou medzi nimi je napríklad od 1. januára 2008 povinná energetická certifikácia. Certifikátom zo sedemstupňovej stupnice od A po G musí byť označený každý dom pri predaji, prenájme alebo novostavba po dokončení. Práve s ohľadom na nízku energetickú náročnosť domov oceníte mnohé rady aj uvedené konkrétne príklady. Určite neoľutujete, ak sa na ne spoľahnete. Veď od dobrej myšlienky hneď na začiatku závisí veľa, a to nielen pri stavebných prácach, ale najmä potom, keď už dom obývame. Neraz predvídavosť a invenčnosť architekta znamená ušetrenie nemalých nákladov.