22.04.2015

Tajomné miesta Slovenska - Miloš Jesenský

Tajomné miesta Slovenska

„Objavujte iné Slovensko“ – tak znie knižná upútavka najnovšieho literárneho diela renomovaného záhadológa Miloša Jesenského. Publikácia Tajomné miesta Slovenska (Matica slovenská 2014) prináša pohľad na našu krajinu inými, novátorskými očami. Zákutia Slovenska, ktoré sa zdajú byť známe, prebádané a  precestované, nadobúdajú nový rozmer. Človek si akosi automaticky zvykol byť turistom s fotoaparátom či iným technickým zariadením v ruke. Zastaviť, odfotiť a presunúť sa na iné miesto. Rýchlo, efektívne, plánovane, no často bez uváženia a zamyslenia sa nad duchom daného miesta. Ambíciu zalátať túto dieru má práve Jesenského sprievodca minulosťou. Čitateľovi stačí otvoriť pár strán a razom sa ocitne v magickej krajine svojich predkov. Ako správny bádateľ si pred výjazdom do terénu overí dôležité fakty o duchoch, ektoplazme, strašidlách, prízrakoch, bosorkách, vodníkoch, upíroch, vílach a  rôznych iných démonických bytostiach. Po osvojení potrebnej terminológie zostáva výber vhodnej lokality. Dediny a mestá sú radené abecedne od A po Z. Nič nebráni vydať sa po stopách Jánošíka a hľadať jeho stratené poklady. Legendy a povesti rozprávajú o  podzemných chodbách pod hradmi. Pozor! Aktivita paranormálnych javov je na miestach hrdelných deliktov a sadistických pohnútok vo zvýšenej miere pozorovaná i  dnes. Málokto vie, aké výdobytky techniky priniesli naši „tuzemskí“ konštruktéri. Kempelenov šachový automat by bol i  dnes rovnocenným súperom akéhokoľvek sofistikovaného hráča. Publikáciu v značnej miere dopĺňajú reprodukcie dobových drevorytov, drevorezov a medirytín. Kniha doslova nabáda stať sa objaviteľom. Odlepiť zadok od stoličky a vybrať sa zažiť dobrodružstvo!