Lucia Mattová
19.12.2016

Talon - Julie Kagawa

Talon
Preklad Zuzana Vičanová
Vydavateľstvo Fragment 2015

Draci nie sú legendy, žijú medzi nami. Naučili sa, ako vziať na seba ľudskú podobu, stiahli sa do bezpečia, a tak sa chránia pred vyhynutím a útokmi drakobijcov z Rádu svätého Juraja. Takto ukrytí pred zrakmi zvedavcov čakajú na svoju príležitosť. Draci však nie sú obeťami, sú to lovci. Draci nemajú city. Draci nemilujú. Aspoň nie živé veci. Zlato, bohatstvo, moc, vplyv, to áno, to milujú. Dokážu bezchybne napodobniť ľudí, ale o priateľstve, láske či ľútosti nemajú ani potuchy. Stáročia ich sila rastie a čakajú na správny čas, kedy udrieť a ukázať ľuďom svoju silu...

Sledovať, splynúť s davom a prežiť. To je úlohou dračích dvojčiat Ember a Danteho Hillovcov. Snažia sa pochopiť a napodobniť ľudské správanie a zároveň plniť očakávania Talonu – tajnej dračej organizácie. Absolvovali základný výcvik a sú pripravení na ďalšiu etapu života. Na prvý pohľad sú to iba dvaja obyčajní tínedžeri, ktorí prišli do amerického pobrežného mestečka Crescent Beach stráviť bezstarostné leto, ale čoskoro im Talon odhalí tajomstvo ich celoživotnej úlohy.

Ember, dračie dievča, sa snaží nevyčnievať z radu. Neskrotná povaha, túžba po slobode a prirodzená zvedavosť však všetko komplikujú. Správať sa podľa očakávaní Talonu, nekompromisnej trénerky a pestúnov je čoraz ťažšie. S príchodom neznámeho utečenca zisťuje, že existujú aj iné možnosti, ako vopred nalinajkovaná budúcnosť a plnenie rozkazov. Vzbúriť sa proti demagógii a čeliť človeku, ktorý zasiahne jej dračie aj ľudské srdce, však nie je vôbec jednoduché. Nebezpeční drakobijci Rádu svätého Juraja predstavujú reálnu hrozbu a roky vštepované pravdy neomylného Talonu dostávajú vážne trhliny – musí sa rozhodnúť.

Talon, fantasy román Julie Kagawy, ktorý práve vychádza vo Vydavateľstve Fragment v slovenskom preklade Zuzany Vičanovej, je určený predovšetkým násťročným čitateľom. Julie Kagawa (1982) je vo svete známa najmä svojou fantasy sériou o železnom kráľovi (Iron Fey), ktorá bola preložená do viacerých jazykov. Román Talon, prvý z čitateľsky úspešnej série Spoločenstvo drakov, je debutom tejto mladej americkej prozaičky japonského pôvodu na slovenskom knižnom trhu. Dynamické rozprávanie, pútavý príbeh s nečakanými zvratmi zavedie čitateľa do záhadného sveta plného otáznikov a hľadania právd, ľudskosti, priateľstva aj lásky.